Niektóre firmy reklamują się już tylko w Internecie
Ludzi, którzy "wrzucają" filmiki na przykład na YouTube, piszą blogi w Internecie, czyli twórców, publikujących w nim jakieś treści jest coraz więcej. Wielu z nich potrafi na tym nieźle zarabiać. Na swoich kanałach reklamują wprost lub lokują różne produkty. Popyt w sieci na takie usługi szybko rośnie.
2019-01-04, 12:50
Posłuchaj
Takich autorów internetowych nazywa się influencerami i praktycznie każdy, kto chce, może spróbować zarabiać na przykład na platformie YouTube - powiedział w radiowej Jedynce Michał Kołodziej z agencji Influencer Marketingu Life Tube.
- Cała branża bardzo mocno rośnie także finansowo - dodał.
Niektóre firmy swoje produkty reklamują już tylko w Internecie, bo tam znajduje się ich grupa docelowa czyli młodsze pokolenia - zauważyła Aneta Wojtkielewicz z interaktywnej agencji marketingowej Nuorder.
- Innym wyzwaniem jest jednak wiarygodność influencerów - dodała.
REKLAMA
Ryzyko warto jednak podjąć, bo użytkowników platform przybywa lawinowo. Np. Instagram jeszcze w 2013 roku miał 300 milionów użytkowników, dziś ma ich ponad miliard.
Coraz częściej się zdarza, że firmy wcale nie chcą współpracować z bardzo znanymi internetowymi celebrytami, tylko decydują się na osoby wyspecjalizowane w danej dziedzinie.
Aleksandra Tycner, ak, NRG
REKLAMA