Promocja + niska cena, czyli sposób na klienta

Polacy kochają promocje i chętnie z nich korzystają - wynika z badań. Często kupujemy tam, gdzie jest taniej. Grupa Ad Retail wykorzystała tę wiedzę w swoim badaniu.

2019-01-11, 17:05

Promocja + niska cena, czyli sposób na klienta
Niska cena oznacza udaną promocję.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Polacy lubią promocje pod warunkiem, że towarzyszy im spora obniżka ceny. Więcej na ten temat w audycji na antenie radiowej jedynki przygotowanej przez Tomasza Matusiaka.
+
Dodaj do playlisty

Przebadała 800 osób w bardzo różnych sklepach, zarówno dyskontach jak i hipermarketach. Okazuje się, że Polacy jeżeli mają taką możliwość często wybierają towary w niższej cenie.

Cena, cena, cena

Niemal połowa osób zrezygnowała z zakupu wybranego towaru pod wpływem krótkiej rozmowy z „tajemniczym klientem” - mówił w radiowej Jedynce Maciej Tygielski z grupy Ad Retail, z którym rozmawiał Tomasz Matusiak.

Badanie pokazuje, że pod tak zwanym impulsem kobiety częściej wycofują się z kupna niż mężczyźni - podkreśla ekspert.

Polacy są podatni na promocje oparte na niskich cenach - ocenił Jarema Piekutowski z Nowej Konfederacji.

REKLAMA

Szukamy okazji

Z danych raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, wynika, że klienci oceniają ogólnodostępne promocje na mocną 4, w skali od 0 do 5. Ponadto, badanie zrealizowane na zlecenie sieci Ad Retail, wykazało, że najwyżej notowane są okazje w segmencie zdrowie/uroda. Zyskały one 3,91 punktów.

Produkty spożywcze na poziomie 3,81 i elektronika z wartością 3,79 zdobyły średnie wyniki pod względem organizowanych akcji promocyjnych. Natomiast najsłabiej wypadła kategoria dom. Respondenci przyznali jej ocenę 3,7.

Tomasz Matusiak, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej