X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Światowa koniunktura sprzyja polskim eksporterom żywności

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2019 13:30
Prawdopodobnie tegoroczna sprzedaż naszej żywności za granicę dorówna tej ubiegłorocznej, kiedy to wartość eksportu wyniosła około 30 mld euro.
Audio
  • Marek Marzec - właściciel firmy PPH Ewa bis - mówił w radiowej Jedynce o eksporcie polskiej żywności - zwłaszcza warzyw i owoców. (Dariusz Kwiatkowski)
Jabłka to jeden z polskich hitów eksportowych w przypadku owoców.
Jabłka to jeden z polskich hitów eksportowych w przypadku owoców.Foto: Pixabay

Najwięcej produktów spożywczych, bo aż około 23 proc. wysyłamy do Niemiec. Są to między innymi świeże warzywa i owoce.  

Marek Marzec - właściciel firmy PPH Ewa bis podkreślił w rozmowie z reporterem Naczelnej Redakcji Gospodarczej, że eksporterzy mają powody do zadowolenia.

Jak zauważył - wyzwaniem jest raczej posiadanie dobrego towaru niż jego sprzedaż.

- Na korzyść polskich eksporterów żywności działa także słabszy złoty - dodał. Stwierdził również, że wysyłający żywność za granicę nie mogą raczej liczyć na bezpośrednie dotacje i unijne wsparcie dla indywidualnych eksporterów.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku zbiory jabłek w Polsce wyniosły około 4,5 mln ton, czyli o 2 mln ton więcej niż rok wcześniej.

Dariusz Kwiatkowski, ak, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak