Surówka: Trójmorze słabo znane wśród globalnych inwestorów. PZU chce to zmienić
W przyszłym tygodniu w szwajcarskim Davos ruszy Światowe Forum Ekonomiczne. Już po raz drugi w czasie Forum będzie otwarty Dom Polski. Jest to wspólna inicjatywa PZU i Banku Pekao. Odbywać się w nim będą prezentacje, konferencje i debaty dotyczące globalnej i polskiej gospodarki.
2020-01-17, 17:20
Posłuchaj
Jak powiedział w radiowej Jedynce prezes PZU Paweł Surówka - w tym roku hasłem głównym debat w Domu Polskim w Davos będzie "Growing Europe" (Europa, która rośnie), czyli marketingowy slogan tego co u nas określa się mianem Trójmorza.
Jak tłumaczył szef PZU - chodzi o to "aby świat bardziej dostrzegł nasz region, który łączy dwa aspekty, stabilność krajów rozwiniętych (...) oraz wzrost, który jest porównywalny do krajów wschodzących".
>>>[CZYTAJ WIĘCEJ] PZU podało dane o zysku. Ponad dwa miliardy na plusie
REKLAMA
- Jestem przekonany, że to połączenie (...) powinno być szczególnie interesujące dla globalnych inwestorów, a wiadomo, że są to setki miliardów dolarów, o które możemy wspólnie zawalczyć - dodał Surówka.
Powiązany Artykuł
Rozmowa z lekarzem bez wizyty w przychodni. PZU Zdrowie ma nową usługę
Jego zdaniem - jako region za mało się promujemy, a Trójmorze to 100 mln ludzi, 1/3 powierzchni Unii Europejskiej i wzrost gospodarczy 2 razy większy niż wzrost całej UE.
W opinii rozmówcy Polska jako największy kraj Trójmorza stanie się także największym beneficjentem, jeśli o tym regionie będzie się więcej mówiło.
Program 1 Polskiego Radia, PR24, akg
REKLAMA
REKLAMA