Jak biznesowo pokazać się w szerokim świecie? "Go to Brand" służy wsparciem
Dziś ruszyła szósta edycja konkursu organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości - "Go to Brand". Program skierowany jest do firm, które zatrudniają nie więcej niż 250 pracowników i chciałyby swoje produkty sprzedawać na całym świecie.
2020-02-11, 11:20
Posłuchaj
Dzięki konkursowi marki mogą być bardziej rozpoznawalne na rynkach zagranicznych, na czym zyskuje również wizerunek polskiej gospodarki.
Przedsiębiorstwa mogą też starać się o sfinansowanie udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz innych dodatkowych działaniach promocyjnych, a także o finansowanie kosztów usług doradczych dotyczących umiędzynarodowienia prowadzonej działalności gospodarczej.
Do jednego z poprzednich konkursów zgłosiła się, nieduża, stuosobowa firma Antar, produkująca sprzęt rehabilitacyjny. Jak powiedziała Iga Czyżakowska, menadżer do spraw eksportu w firmie - bez wsparcia PARP firma nie mogłaby się wypromować na przykład w RPA, Indiach czy w Stanach Zjednoczonych.
- Firma osiągnęła więcej niż się spodziewała - podkreśliła Czyżakowska.
REKLAMA
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty, które mają promować marki produktowe (wyroby, usługi), mieszczące się w tzw. Branżowych Programach Promocji, określonych przez Ministerstwo Rozwoju. Dotyczą one szczególnie sektorów: biotechnologii i farmaceutyków, budownictwa, części samochodowych i lotniczych, maszyn i urządzeń, mody i kosmetyków, IT/ICT, jachtów i łodzi rekreacyjnych, żywności, sprzętu medycznego, mebli oraz usług prozdrowotnych.
Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi 425 tys. 670 zł, przy łącznej wartości projektu do 1 mln zł (wartość kosztów kwalifikowalnych). Wkład własny wynosi minimum 15 proc. Wnioski można składać online do 11 marca 2020 r. do godz. 16.
Dotąd w programie "Go to Brand" uczestniczyło prawie 5 tysięcy małych przedsiębiorców.
Aleksandra Tycner, Program 1 Polskiego Radia, PR24, akg
REKLAMA