Europa eksportuje więcej elektryków niż sprowadza. Ponad 1 mld euro nadwyżki
Jak informuje Eurostat, w 2019 roku Unia Europejska wyeksportowała samochody elektryczne i hybrydowe o wartości 8,2 mld euro. Z kolei wartość importu takich pojazdów wyniosła 7,1 mld euro, co przyniosło nadwyżkę handlową w wysokości 1,1 mld euro.
2020-08-05, 09:30
Jak informuje Eurostat, w handlu samochodami elektrycznymi i hybrydowymi w 2019 r. dominowały samochody elektryczne, które stanowiły 69 proc. wartości importu UE i 56 proc. wartości eksportu Unii.
Natomiast elektryczne samochody hybrydowe stanowiły 31 proc. importu i 44 proc. eksportu.
Powiązany Artykuł
Samochód elektryczny z dofinansowaniem. Sprawdź warunki i wielkość dopłat
W II kwartale 2020 r. eksport wyhamował z powodu koronawirusa
W pierwszych miesiącach 2020 r. eksport samochodów elektrycznych i hybrydowych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim (2,9 mld euro w okresie styczeń-kwiecień 2020 r., 2,5 mld euro w okresie styczeń-kwiecień 2019 r.).
REKLAMA
Kwiecień 2020 był wyjątkiem, ponieważ eksport spadł do zaledwie 0,3 mld euro (w porównaniu z 0,8 mld euro w kwietniu 2019).
Niski obrót w kwietniu 2020 r. wynikał najprawdopodobniej ze skutków pandemii COVID-19.
W tym czasie import wzrósł z 1,8 mld euro w okresie styczeń-kwiecień 2019 r. do 3,1 mld euro w okresie styczeń-kwiecień 2020 r. - z wyjątkiem kwietnia 2020 r., który wzrósł tylko nieznacznie w porównaniu z kwietniem 2019 r.
Główne kierunki: Wielka Brytania, Norwegia i USA
Głównymi kierunkami eksportu UE w 2019 r. były Wielka Brytania (26% eksportu pod względem wartości), Norwegia (22%) i Stany Zjednoczone (19%).
Import do UE pochodził głównie ze Stanów Zjednoczonych (43% importu pod względem wartości), Korei Południowej (23%) i Wielkiej Brytanii (17%).
Eurostat.jk
REKLAMA
REKLAMA