X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Raport: na polskim rynku jest już ponad 100 modeli aut elektrycznych

Ostatnia aktualizacja: 03.11.2020 12:45
- Liczba modeli samochodów z napędem elektrycznym, oferowanych na polskim rynku przekroczyła sto. Średni zasięg aut całkowicie elektrycznych sięga już 400 km, a ich ceny wynoszą od 80 do 800 tys. zł - wynika z najnowszego Katalogu pojazdów elektrycznych PSPA.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

W opublikowanej we wtorek 4. edycji Katalogu pojazdów elektrycznych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych znalazło się 101 modeli, w tym 42 BEV (całkowicie elektrycznych) i 59 PHEV (hybryd plug-in), oferowanych aktualnie przez koncerny motoryzacyjne na polskim rynku.

Jeszcze rok temu w Polsce było dostępnych tylko 46 modeli aut z napędem elektrycznym

To ponad dwa razy więcej niż w 2019 r., kiedy pełna oferta dla polskich klientów wynosiła 46 modeli. Przed dwoma laty było ich 35, a w 2017 r. - 33.

- W Polsce dostępne są niemal wszystkie modele BEV i PHEV oferowane na zachodzie Europy. Co ważne, samochody z napędem elektrycznym stają się coraz praktyczniejsze, coraz bardziej komfortowe i dla wielu nabywców mogą stanowić już realną alternatywę dla pojazdów konwencjonalnych  – ocenia Jan Wiśniewski z PSPA.

Pełny elektryk kosztuje od 82 tys. zł, do prawie 800 tys. zł

Najtańszym samochodem w pełni elektrycznym oferowanym w Polsce jest Škoda CITIGOe iV, dostępna od 82 tys. zł, bez uwzględnienia dopłat z programów wsparcia NFOŚiGW. Na przeciwnym biegunie znajduje się Porsche Taycan Turbo S, którego ceny rozpoczynają się od 794 tys. zł.


samochód elektryczny 1200.jpg
Samochód elektryczny z dofinansowaniem. Sprawdź warunki i wielkość dopłat



Najtańszą hybrydą typu plug-in w Polsce jest KIA Ceed 1.6 Gdi Plug-in Hybrid w cenie od 128 tys. zł, zaś najdroższą - Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé, za które trzeba zapłacić co najmniej 864 tys. zł.

W ciągu roku przyspieszenie „elektryfikacji” na polskim rynku samochodowym

Jak podkreśla PSPA, w ciągu ostatniego roku na rynku zadebiutował szereg modeli BEV i PHEV należących do popularnych segmentów rynkowych i oferowanych w stosunkowo atrakcyjnych cenach.


samochód elektryczny free1200.jpg
Auto elektryczne czy hybrydowe? Wiemy, kto wygra tę rywalizację na największym rynku motoryzacyjnym świata



- Elektromobilność, czyli jeden z dominujących trendów we współczesnej motoryzacji, stała się faktem również na polskim rynku. Każdy znaczący producent samochodów oferuje dziś nie tylko hybrydy typu plug-in, ale także pojazdy w pełni elektryczne. Troska o planetę, niskie koszty eksploatacji i komfort podróży wskazują główne powody tego zjawiska – mówi Krzysztof Leszczyński z Alphabet Polska Fleet Management, partnera tegorocznej edycji Katalogu.

Elektryki z coraz większym zasięgiem i mocą


Jeśli chodzi o zasięg, średni zasięg modeli BEV w Katalogu to ok. 380 km. Auta o napędzie elektrycznym mają nie tylko coraz bardziej pojemne akumulatory, ale mogą też być ładowane z coraz większą mocą. Porsche Taycan pozwala na uzupełnianie energii z mocą 270 kW, modele Tesli od 170 do 200 kW, zaś Audi e-tron i BMW iX3 – 150 kW.

PAP, jk

Czytaj także

Rynek motoryzacyjny: do 2030 r. większość aut nie będzie już napędzana silnikami spalinowymi

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2020 13:14
Jak wynika z raportu firmy doradczej KPMG, w 2030 r. większość samochodów nie będzie już napędzana przez silniki spalinowe. W raporcie podkreśla się, że koronawirus nie pozostanie bez wpływu na zachowania klientów salonów motoryzacyjnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Auta elektryczne zaczynają "rozpychać" się na rynku. Sprzedaż szybko rośnie

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2020 15:01
Mimo, że przemysł motoryzacyjny oraz jego klienci przestawiają się na nowy – elektryczny napęd, to nadal w handlu czterema kółkami dominują diesle oraz benzyniaki. Na pewno w sprzedaży elektryków nie pomagają, zalegające u producentów oraz w salonach, auta z silnikami na tradycyjne paliwa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Elektromobilność w połączeniu z klasyką. Rolls-Royce w nowej odsłonie

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2020 13:14
Jak informuje dziennik El Pais, bardzo bogaci wyznawcy elektromobilności mogą połączyć ją z drugą namiętnością - pociągu do kultowych klasycznych aut. Dziennik podaje, że na rynku pojawiły się dwa klasyczne modele Rolls-Royce'a przerobione na samochody elektryczne.
rozwiń zwiń