X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ekspert: najbliższe miesiące mogą przynieść ponowny wzrost wartości sprzedaży przez internet

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2021 12:15
Jak ocenił ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego Ignacy Święcicki, możliwy wzrost handlu przez internet w najbliższym czasie będzie związany z przywróconymi w marcu w związku z pandemią ograniczeniami działalności gospodarczej.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: shutterstock, Maxx-Studio

Święcicki zwrócił też uwagę na możliwy znaczący wzrost sprzedaży e-commerce w branży spożywczej. Wskazał, że w Polsce jedynie 0,8 proc. wartości produktów spożywczych sprzedawanych jest przez internet, a potencjał rozwoju w tym obszarze jest bardzo duży.

Kolejna Wielkanoc w warunkach obostrzeń

- Pierwszą okazją do zweryfikowania, na ile ten potencjał może być zrealizowany w krótkim okresie są zbliżające się Święta Wielkanocne, generujące zwiększone zakupy spożywcze. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, przebiegną one w warunkach ostrych obostrzeń przeciwpandemicznych - ocenił.

Według eksperta najbliższe miesiące mogą przynieść ponowne wzrosty wartość sprzedaży przez internet, co będzie związane z przywróconymi w marcu ograniczeniami działalności gospodarczej, najpierw w niektórych województwach, a obecnie w całym kraju.

e-handel free1200.jpg
Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku e-handlu. Nie jest łatwo pozyskać nowych klientów

Jego zdaniem w dłuższym okresie pozytywnie na rozwój e-handlu wpłyną działania sprzedawców i platform, które mają na celu poprawę warunków konkurencyjnych, skracanie czasu dostaw i rozwój narzędzi zmniejszających bariery rozpoczęcia handlu online.

Święcicki wskazał, że wartość sprzedaży przez internet w lutym zmalała w stosunku do stycznia o 9,3 proc., a jej udział w całej sprzedaży detalicznej wyniósł 8,6 proc.

Otwarte galerie to mniejsza sprzedaż przez internet

- To najniższym wynik w ostatnich czterech miesiącach - zaznaczył. W jego ocenie czynnikiem, który przyczynił się do tego było otwarcie galerii handlowych od 1 lutego, na co wskazuje zmiana w sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, czyli kategorii dóbr, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży są galerie handlowe. Zaznaczył, że o ile cała wartość sprzedaży tego typu dóbr była w lutym wyższa o ponad 70 proc. w stosunku do stycznia, o tyle sprzedaż w internecie była o 6,9 proc. niższa.

- Spośród wszystkich kategorii produktów analizowanych przez GUS jedynie w grupie "Pojazdy samochodowe, motocykle, części" sprzedaż w lutym była wyższa niż styczniu, a największy spadek był grupie "Prasa, książki pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" - o niemal 20 proc. - dodał ekspert.

PAP, PR24, akg

Czytaj także

Polski handel internetowy rośnie w siłę. Zobacz, ile jest wart

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2020 15:25
W ubiegłym roku wartość polskiego handlu internetowego przekroczyła 50 mld zł, w tym roku jest duża szansa, że przekroczy 100 mld zł - uważa minister finansów Tadeusz Kościński.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koronawirus wzmocnił internetowy handel. Wzrosła liczba sklepów i kupujących on-line

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 13:27
Przed pandemią przez internet kupowało między 55 a 62 proc. internautów (w zależności od badania). W okresie ograniczeń odsetek ten wzrósł o ok. 11 p.proc., czyli w okolice 70 proc. - podali analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Allegro idzie na giełdę. To największy od dekady debiut

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2020 19:31
12 października do obrotu giełdowego na rynku podstawowym wprowadzone zostaną akcje Allegro, największego polskiego portalu aukcyjnego - poinformowała Giełda Papierów Wartościowych. Cenę akcji w IPO wyznaczono na 43 zł z przedziału 35-43 zł. Wartość oferty sięgnęła rekordowego poziomu 10,6 mld zł, a wycena spółki na giełdzie - przy cenie sprzedaży akcji w ofercie – przekracza 44 mld zł.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku e-handlu. Nie jest łatwo pozyskać nowych klientów

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 10:10
Sklepy internetowe już wydają na pozyskanie klienta nawet połowę marży, a będą jeszcze więcej. Zaostrza się konkurencja na rynku rosnącym w dwucyfrowym tempie - pisze weekendowy "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń