GDDKiA: coraz bliżej finału budowy ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy

2021-04-05, 12:00

GDDKiA: coraz bliżej finału budowy ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: twitter/GDDKiA

Wykonawca kończy budowę ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. W nawie południowej tunelu pod Ursynowem mamy już nawierzchnię betonową - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.

Rzeczniczka warszawskiego oddziały GDDKiA przekazała, że coraz bliżej do zakończenia budowy ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. - W nawie południowej tunelu pod Ursynowem mamy już nawierzchnię betonową. W nawie północnej do ułożenia zostało ok. 1800 m nawierzchni na połowie szerokości jezdni - powiedziała Małgorzata Tarnowska.

- Do wykonania pozostają jeszcze kilkusetmetrowe odcinki betonowej nawierzchni po wschodniej i zachodniej stronie tunelu oraz jeszcze krótsze fragmenty nawierzchni bitumicznej. Wewnątrz tunelu z każdym dniem będzie przybywać betonowych okładzin ścian - tłumaczyła.

- Pod sufitem zamontowano już wszystkie oprawy oświetleniowe i wentylatory strumieniowe. Prowadzony będzie montaż opraw kierunkowych oświetlenia awaryjnego na ścianach wewnętrznych oraz układane koryta pod instalację monitoringu i systemu alarmowego – zaznaczyła.

- Tunel pod Ursynowem wyposażony będzie w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji zamontowany zostanie system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu – dodała.

Powiązany Artykuł

drogi budowa free1200.jpg
Dobre informacje dla kierowców. Od dziś dostępna jest Południowa Obwodnica Warszawy

- Automatycznie kontrolowana będzie widoczność w tunelu, a czujniki będą mogły wykryć i zasygnalizować pożar. Obiekt pod Ursynowem wyposażony będzie w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa (...). – wyliczyła.

Przekazała, że intensywne prace trwają na powierzchni ursynowskiego odcinka POW. - Po wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów trwa budowa ekranów akustycznych. Na obiektach mostowych zamontowano siatki zabezpieczające. W rejonie ulic Lanciego i Branickiego wykonywane są roboty brukarskie. Prowadzone są także prace związane z profilowaniem terenów płaskich oraz nasadzenia drzew i krzewów – stwierdziła.

- Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy to ok. 90 proc. - dodała.

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

PAP, PR24, akg 

Polecane

Wróć do strony głównej