PGNiG uruchamia kampanię społeczną "Akcja Świadomy Klient", aby ich chronić przed oszustwami

PGNiG Obrót Detaliczny uruchomiło nową edycję "Akcji Świadomy Klient", której celem jest zwrócenie uwagi na nieuczciwe praktyki rynkowe - podała w czwartek spółka. Kampania społeczna dotyczy m.in. zasad bezpieczeństwa w sieci oraz zakazu sprzedaży gazu i prądu w formule door-to-door. Na ten temat wypowiedział się Paweł Majewski prezes zarządu PGNiG, w audycji "Po pierwsze ekonomia" w Programie 1 Polskiego Radia.

2021-08-27, 09:00

PGNiG uruchamia kampanię społeczną  "Akcja Świadomy Klient", aby ich chronić przed oszustwami
The new reservoir will cause an uptick in the share of domestic natural gas production.Foto: Milosz1/flick

Głównym celem nowej odsłony "Akcji Świadomy Klient" jest budowa świadomości klientów w zakresie nieuczciwych praktyk stosowanych w sprzedaży bezpośredniej czy internecie, poprzez angażującą emocjonalnie komunikację. Spoty audio i wideo z udziałem dzieci mają zachęcić rodziców i dziadków do refleksji oraz odpowiedzialnej reakcji, na przykład w momencie, gdy nieuczciwy sprzedawca puka do ich drzwi lub podejrzana witryna internetowa prosi o podanie danych osobowych.

-Obsługujemy ponad 7 mln klientów w całej Polsce, wśród których sporą grupę stanowią osoby starsze, dlatego odpowiedzialność społeczna jest dla nas bardzo istotna. Od lat przypominamy, że pracownicy PGNiG nie odwiedzają klientów w domach i nie oferują tą drogą sprzedaży żadnych produktów czy usług. Teraz zakaz takiej formy sprzedaży stał się faktem i chcemy, żeby jak najwięcej osób miało tego świadomość – podkreślił prezes zarządu PGNiG SA Paweł Majewski.


Posłuchaj

Paweł Majewski prezes zarządu PGNiG mówi o programie "Świadomy klient" ( "Po pierwsze ekonomia" B. Prośniewski PR1) 2:27
+
Dodaj do playlisty

 

Oszuści stosują nowe metody

Prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha dodał, że cyfrowi przestępcy wykazują się coraz większą pomysłowością, dlatego kluczowa staje się wiedza, jak rozpoznać sytuacje, w których ktoś w internecie podszywa się na przykład pod sprzedawcę energii.

REKLAMA

-W ramach naszej Akcji chcemy zmotywować klientów do refleksji, której celem jest większa ostrożność przed takimi niebezpieczeństwami jak: wyłudzenie danych, utrata oszczędności lub zawarcie niekorzystnych umów - powiedział Mucha.

Spółka informuje, że kampania jest odpowiedzią m.in. na nowelizację ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 3 lipca 2021 roku i wprowadziła zakaz zawierania umów sprzedaży energii elektrycznej i gazu z odbiorcami w gospodarstwach domowych poza lokalem przedsiębiorstwa.

Trzeba edukować klientów

"Tak zwana formuła door-to-door jest w dalszym ciągu nadużywana przez nieuczciwych sprzedawców, którzy wykorzystują niewiedzę odbiorców, w szczególności osób starszych, i skłaniają ich do zawarcia niekorzystnej umowy – często pod pozorem oszczędności" - zaznaczono w komunikacie spółki.

"Akcja Świadomy Klient" ma na celu również edukację w obszarze cyberbezpieczeństwa. Ze względu na pandemię COVID-19 i związane z nią przeniesienie aktywności Polaków do internetu znacząco nasiliły się próby oszustw i wyłudzeń w sieci – wskazano w komunikacie spółki.

Działania komunikacyjne w ramach "Akcji Świadomy Klient" będą prowadzone za pośrednictwem spotów audio-wideo, artykułów i materiałów drukowanych, m.in. w internecie, radiu, prasie, outdoorze, social mediach oraz Biurach Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny.

REKLAMA


PR24/PR1/ Błażej Prośniewski/sw

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej