GDDKiA: może ruszać budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wojewoda świętokrzyski wydał decyzję o zezwoleniu na budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Otwiera to drogę do rozpoczęcia procedury przekazania nieruchomości pod drogę, a w konsekwencji do rozpoczęcia robót budowlanych.
2021-09-10, 18:40
Umowę na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego GDDKiA podpisała w lipcu 2020 roku. Inwestycję realizuje wyłonione w przetargu konsorcjum firm Fabe Polska (lider) i SP Sine Midas Stroy za 52,9 milionów złotych.
Wykonawca ma 36 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie drogi z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.
W ramach tego zadania wybudowany zostanie odcinek jednojezdniowej drogi klasy głównej ruchu przyspieszonego długości około niespełna trzech kilometrów.
Pobiegnie ona nowym śladem, od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej DK stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa.
REKLAMA
W ramach inwestycji planowana jest między innymi korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu DK9 w istniejącą trasę.
Powiązany Artykuł
GDDKiA: są pozwolenia na realizację kolejnych odcinków drogi S6
Jak podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad, inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca, a także zminimalizuje niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miasta.
Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku 23 tysiące pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego, który przejmie obwodnica.
REKLAMA
Z założeń rządowej programu budowy obwodnic wynika, że wszystkie zaplanowane inwestycje powstaną do 2030 roku. Będzie on kosztował około 28 miliardów złotych. W sumie ma powstać około 820 kilometrów nowych dróg. Budowa jest finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego.
IAR, Aleksander Pszoniak, PR24, akg
REKLAMA