more_horiz
Gospodarka

Większe obroty w tradycyjnych sklepach. Zobacz wyniki badania

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2021 13:30
W porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku w listopadzie, obroty w sklepach tradycyjnych wzrosły o 5,2 proc. - wynika z badania M/platform dla segmentu handlu tradycyjnego. W przykładowym koszyku zakupowym znajdowało się średnio pięć produktów, ale płaciliśmy za nie więcej niż przed rokiem.
W listopadzie 2021 r., w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku, obroty w sklepach tradycyjnych wzrosły o 5,2 proc.
W listopadzie 2021 r., w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku, obroty w sklepach tradycyjnych wzrosły o 5,2 proc.Foto: eldar nurkovic/Shutterstock

Według badania danych cyfrowej platformy usług M/platform dla segmentu handlu tradycyjnego, sytuacja w małych i średnich sklepach w listopadzie "została mało optymistycznie oceniona przez prowadzących placówki handlu detalicznego".

Nastroje w tradycyjnym handlu

Wskazano, że wskaźnik nastrojów w handlu tradycyjnym (NHT) za ubiegły miesiąc wyniósł 23,8 pkt. i był niższy o 9,2 pkt. w porównaniu z październikiem; był też niższy o 10,1 pkt. w stosunku do listopadowych prognoz. - Grudniowy wskaźnik oczekiwań (NHT+1) wyniósł natomiast 44,1 pkt. i był wyższy o 10,2 pkt. od oczekiwań sprzed miesiąca - dodano we wtorkowej informacji M/platform.

Czytaj także:

Według analityków oceny te są wynikiem zapowiadanego na grudzień szczytu kolejnej fali pandemii oraz sięgającej 7 proc. inflacji. - W listopadzie 2021 r., względem analogicznego okresu sprzed roku, obroty w sklepach tradycyjnych wzrosły o 5,2 proc., co nie jest dobrym wynikiem w stosunku do poziomu inflacji - wskazano.

Przykładowy koszyk

W przykładowym koszyku zakupowym w listopadzie znajdowało się średnio pięć produktów, ale płaciliśmy za nie więcej niż przed rokiem (o 88 groszy).

Czytaj także:

- Wzrosty sprzedaży odnotowały też takie grupy, jak nabiał (+3,7 proc.) oraz napoje bezalkoholowe (+2,5 proc.). Spadki towarzyszyły natomiast kategoriom: piwa (-6,7 proc.) oraz wódki (-4,4 proc.) - skomentowała Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. analiz rynkowych M/platform.

PR24, akg

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem