more_horiz
Gospodarka

PGG podwoiła miesięczną sprzedaż węgla przez internet. Popyt nadal jest "olbrzymi"

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 10:29
Polska Grupa Górnicza, która w marcu wprowadziła w swoim sklepie internetowym możliwość zakupu węgla opałowego luzem, podwoiła miesięczną ilość dostępnego w e-sklepie surowca. Przedstawiciele spółki przyznają, że popyt na węgiel opałowy wciąż jest olbrzymi.
PGG: systematycznie zwiększamy ilość węgla sprzedawanego w e-sklepie
PGG: systematycznie zwiększamy ilość węgla sprzedawanego w e-sklepie Foto: PAP/Michał Walczak

- Nasz sklep internetowy odnotowuje gwałtowny wzrost zainteresowania i popytu: stronę sprzedaży węgla odwiedza od początku roku o 2300 procent więcej internautów niż rok wcześniej - powiedział PAP rzecznik PGG Tomasz Głogowski.

Popyt - jak wynika z opinii klientów, przekazywanych m.in. w mediach społecznościowych - wciąż jest większy od dostępności węgla. Zdarza się też, że strona sklepu internetowego jest niedostępna lub węgla w danym momencie nie da się kupić. Przedstawiciele PGG zapewniają, iż obecnie firma kieruje do sprzedaży dla klientów indywidualnych cały wyprodukowany węgiel opałowy.

Węgiel i ekogroszek w sklepie

Od 11 marca, kiedy oprócz workowanych ekogroszków w sklepie internetowym można także kupić węgiel opałowy luzem z odbiorem własnym w kopalniach, ok. 30 tys. osób kupiło już 153 tys. ton tego paliwa, przeznaczonego do ogrzewania domów.

- Systematycznie zwiększamy ilość węgla sprzedawanego w e-sklepie. Początkowy wolumen 2-3 tys. ton na dobę w marcu został podwojony do 5-6 tys. ton obecnie - podał rzecznik największego krajowego producenta węgla.

Sprzedaż bije rekordy

Ogółem od początku tego roku do połowy maja w sklepie PGG sprzedano ok. 206 tys. ton węgla opałowego. To absolutny rekord i ponad 34 razy więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku, gdy klienci kupili niespełna 6 tys. ton ekogroszku - wskazują przedstawiciele górniczej spółki, zapewniając, iż obecnie PGG maksymalnie wykorzystuje moce produkcyjne i dystrybucyjne.

Zachętą do zakupu węgla bezpośrednio u producenta jest cena - nawet trzykrotnie niższa w porównaniu do prywatnych składów opałowych. Tona węgla opałowego w PGG kosztuje ok. tysiąc zł. U pośredników jest to często 2,5-3 razy więcej, ponieważ cena w składach opałowych zawiera także m.in. koszty transportu (kupując węgiel bezpośrednio w PGG, koszty transportu ponosi nabywca) i marżę.

PGG zapewnia, iż spółce zależy na maksymalnym złagodzeniu rynkowych wstrząsów cenowych dla indywidualnych odbiorców węgla. Dlatego do umów firmy z autoryzowanymi sprzedawcami wprowadzono nowe zapisy o cenach sugerowanych przez producenta.

Gwarantowana cena

- Obowiązują one od 1 kwietnia tego roku. Pośrednik, mający zawartą umowę na zakup naszego węgla opałowego, musi też tak prezentować ceny sprzedaży na stronie PGG, by potencjalni nabywcy mieli możliwość ich porównania z cenami na rynku - wyjaśnił Tomasz Głogowski.

Przed tygodniem prezes PGG Tomasz Rogala poinformował, iż obecnie połowa dziennej produkcji węgla z kopalń spółki trafia do indywidualnych odbiorców, ogrzewających swoje domy węglem. Nabywcą pozostałej części są głównie elektrownie i ciepłownie. Prezes zapowiedział, że proporcja na korzyść klienta indywidualnego będzie rosła.

Czytaj także:

PAP/PR24.pl/mk

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem