Klienci Amber Gold na razie nie dostaną swoich pieniędzy

2012-08-03, 10:30

Klienci Amber Gold na razie nie dostaną swoich pieniędzy
Amber Gold. Foto: ambergold.com.pl

Prezes parabanku, Marcin Plichta zapewnia, że spółka posiada wystarczające środki, ale na razie nie ma "technicznych możliwości” by wypłacić pieniądze swoim klientom - podaje TVP Info.

Posłuchaj

Marcin Plichta, prezes spółki Amber Gold (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Prezes spółki Amber Gold powiedział TVP Info, że firma nie ma "technicznej możliwości" wypłaty pieniędzy z depozytów swoich klientów. Marcin Plichta dodał, że Amber Gold nie ma żadnego rachunku bankowego, z którego mogłaby wypłacać środki. Zapewnił jednocześnie, że spółka posiada wystarczające środki by oddać wszystkim klientom ich pieniądze.

Robert Gwiazdowski z Centrum im. Adama Smitha podkreśla, że teoretycznie wyjaśnienia prezesa spółki Amber Gold mogą nie być sprzeczne - wystarczy uwierzyć, że spółce odcięto możliwość dostępu do rachunków bankowych... Zdaniem eksperta, sprawa Amber Gold ujawnia skalę ludzkiej naiwności, gdyż firma udawała, że inwestuje w złoto, a sprzedawała ludziom papier, na którym było napisane "złoto"..

Tymczasem klienci trąca cierpliwość i przygotowują pozew zbiorowy. - Pozostaje pytanie, czy sprawiedliwość przekłada się na pieniądze. Sądzę, że ci ludzie woleli pieniądze, a z tym może być ciężko - powiedział Robert Gwiazdowski.

Amber Gold to firma finansowa inwestująca w złoto i oferująca swoim klientom lokaty, które, jak twierdzi, mają pokrycie w tym kruszcu. Spółka była też głównym udziałowcem linii lotniczych OLT Express, które ogłosiły, że są niewypłacalne.

Polecane

Wróć do strony głównej