more_horiz
Gospodarka

Ubezpieczenia wzajemnie jako ochrona przed niepowodzeniem w biznesie

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2022 17:00
"Polisa na biznes" to pionierskie rozwiązanie, które na polski rynek wprowadził TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych. Jego celem jest ochrona biznesu w formule ubezpieczeń wzajemnych, działających na zasadzie non-profit.
Główna zasada ubezpieczeniowa, a wzajemnościowa w szczególności, charakteryzuje się tym, że im więcej jest podmiotów ubezpieczonych, tym ryzyko lepiej się rozkłada, przez co polisa może być tańsza.
Główna zasada ubezpieczeniowa, a "wzajemnościowa" w szczególności, charakteryzuje się tym, że im więcej jest podmiotów ubezpieczonych, tym ryzyko lepiej się rozkłada, przez co polisa może być tańsza.Foto: fizkes/Shutterstock

Prowadzenie działalności gospodarczej zawsze wiąże się z ryzykiem. Dlatego tak ważne wydaje się stworzenie odpowiednich mechanizmów, które w razie bankructwa, nie zostawiałyby przedsiębiorców z długami. To szczególnie istotne, kiedy na szali stawiany jest nierzadko cały rodzinny dobytek. Dla takich osób jest "Polisa na biznes".

Ubezpieczenie od ryzyka biznesowego to odpowiedź na potrzeby drobnych przedsiębiorców i franczyzobiorców po trudnym okresie pandemii.

Bezpieczny biznes w trudnym otoczeniu

Pierwszą grupą, której zaoferowano taką polisę, byli franczyzobiorcy dużej sieci sklepów spożywczych, liczącej ponad 6 tysięcy członków. Ci przedsiębiorcy działają na trudnym i konkurencyjnym rynku, gdzie ryzyko porażki jest duże, a instrumentów ochrony jest niewiele,  a przecież – jak mówi dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych TUW PZUW, Sebastian Wiatr – nikt nie rodzi się przedsiębiorcą. Tego trzeba się po prostu nauczyć.

Ochrona tej grupy przedsiębiorców jest istotna także z innego powodu. Są to głównie małe, rodzinne biznesy. Niepowodzenie często wiąże się z wielotysięcznymi długami, co ma też duże skutki społeczne. I właśnie po to, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia i potencjalnego zadłużenia franczyzobiorców powstała "Polisa na biznes".

Wzajemna ochrona

- Polisa jest skonstruowana w ten sposób, że duża liczba podmiotów gospodarczych, wpłacając składkę, chroni się wzajemnie i w przypadku upadku swojego biznesu, można liczyć na rekompensatę, czyli pokrycie długów, jakie zostają po takiej działalności. Komercyjnie takiej rzeczy, praktycznie nie da się ubezpieczyć – wyjaśnia Sebastian Wiatr.

Koszty takiego ubezpieczenia dla przedsiębiorców – jak przekonuje ubezpieczyciel - nie są wysokie, a dodatkowo część wysokości składki finansuje franczyzodawca.

- Główna zasada ubezpieczeniowa, a "wzajemnościowa" w szczególności, charakteryzuje się tym, że im więcej jest podmiotów ubezpieczonych, tym ryzyko lepiej się rozkłada, przez co polisa może być tańsza.

Polisa szyta na miarę

TUW PZUW jest gotowe rozwijać swoją ofertę, nawiązując współpracę z innymi sieciami franczyzowymi i tworząc odpowiadające im rozwiązania. W Polsce istnieje 1300 franczyzodawców i ok. 80 tysięcy franczyzobiorców.

- Ten produkt jest szyty na miarę. Jest stworzony pod potrzeby danego klienta. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby tą wzajemność wykorzystać u innych klientów, jednak w trochę inny sposób. Nie planujemy kopiowania tego produktu, możemy go jednak  dostosować do potrzeby ubezpieczeniowej, która powstaje u klienta - wyjaśnia dyrektor Wiatr.

 

 

 

 PR1/PR24/B.Prośniewski/sw


Posłuchaj
09:07 Dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych TUW PZUW, Sebastian Wiatr tłumaczy zasady ubezpieczeń wzajemnych ("Ekspres Gospodarczy" B. Prośniewski PR1) Dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych TUW PZUW, Sebastian Wiatr tłumaczy zasady ubezpieczeń wzajemnych ("Ekspres Gospodarczy" B. Prośniewski PR1)

 

 

 

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem