Orlen stawia na polskie produkty. Nasze wyroby cieszą się dużą popularnością również za granicą
O zdecydowanej przewadze polskich produktów w ofercie swoich stacji paliwowych PKN Orlen koncern poinformował w piątek. Także na jego zagranicznych stacjach, w tym np. w Niemczech, nasze produkty cieszą się dużą popularnością.
2022-06-17, 17:45
"Na ponad 1800 stacjach paliw Orlen w Polsce aż 85 proc. sprzedawanych produktów pozapaliwowych zostało wyprodukowane w Polsce" - ogłosił koncern.
Polskie produkty na zagranicznych stacjach Orlenu
Jak podał, "polskie produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą" – na stacjach Orlen na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc. W Niemczech 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi np. produkt Orlen Oil, przy czym "klienci chętnie sięgają również po soki i lody polskich producentów".
PKN Orlen zaznaczył, że tylko od 2018 r. zorganizował pięć kampanii wizerunkowych "promujących świadomy wybór krajowych produktów, co przełożyło się na większe zainteresowanie asortymentem od lokalnych dostawców". W efekcie - jak podkreślono w komunikacie, powołując się na badania Instytutu Kantar - "już większość, bo prawie 90 proc. Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu".
170 polskich dostawców dla stacji koncernu
- Jesteśmy firmą globalną, której połowa przychodów pochodzi z rynków zagranicznych. Równolegle jednak z sukcesem wdrażamy ideę patriotyzmu gospodarczego, współpracując na co dzień ze 170 polskimi producentami. Stawiamy przede wszystkim na partnerstwo i szukamy rozwiązań, które przynoszą korzyści dla wszystkich stron - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w informacji prasowej.
REKLAMA
Jak ocenił prezes koncernu, dzięki takiej współpracy PKN Orlen dynamicznie rozwija ofertę gastronomiczną w oparciu o wysokiej jakości produkty wytworzone w kraju, co doceniają klienci. "Z kolei polscy dostawcy, często rodzinne firmy, mają zapewniony komfort działania i stabilnego partnera. W ten sposób nasze decyzje skutecznie wzmacniają polską gospodarkę" – dodał prezes Obajtek.
PKN Orlen w komunikacie zwrócił uwagę, że rozległa sieć stacji koncernu – ponad 1800 w całej Polsce – powoduje, że małe firmy mają szansę rozwijać się i zaistnieć na krajowym, a nie tylko lokalnym rynku. Koncern współpracuje m.in. z takimi podmiotami, jak Bracia Sadownicy, Purella czy Grupa Olewnik.
Polacy chcą, by wspierać mniejszych producentów
Według PKN Orlen "badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami". Koncern podał, że według badań instytutu Kantar 75 proc. Polaków uważa, iż krajowi potentaci, tacy jak PKN Orlen, powinni aktywnie angażować się we wsparcie innych polskich producentów.
REKLAMA
Patriotyzm gospodarczy w praktyce. Co czwarty z nas zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu
"Lubię, bo polskie 2021". Laureaci mają głos
Jak poinformował PKN Orlen, w końcu pierwszego kwartału tego roku w całej sieci detalicznej sprzedaży Grupy Orlen działały 2854 stacje paliw. Koncern podkreślił przy tym, że na większości z tych placówek "z powodzeniem funkcjonują punkty sprzedaży pozapaliwowej Stop.Cafe/star Connect. PKN Orlen posiada już łącznie 2300 takich punktów, w tym 1758 w Polsce" - wyliczono w komunikacie.
REKLAMA
Koncern zaznaczył, iż oferta od krajowych producentów dostępna jest również w rozwijanych przez niego placówkach poza stacjami paliw - pod marką "Orlen w ruchu".
PAP/pr24.pl/PKJ
REKLAMA