Remont dworca Warszawa Zachodnia. Uwaga! Kolejarze zamkną podmiejską linię średnicową
25 czerwca kolejarze zamkną podmiejską linię średnicową w Warszawie. Przyczyną jest kolejny etap prac związanych z modernizacją dworca Warszawa Zachodnia i układu komunikacyjnego wokół niego. To oznacza, że pociągi regionalne, podmiejskie i aglomeracyjne ominą stacje Warszawa Śródmieście, Warszawa Ochota oraz Warszawa Powiśle.
2023-06-20, 12:27
Modernizacja jednego z największych dworców kolejowych w kraju trwa od 2020 roku. Prace spowodowały ograniczenie przepustowości linii średnicowej. Pojawiła się konieczność zmiany trasy wielu pociągów. W tej chwili część składów obsługujących trasy dalekobieżne zaczyna i kończy kursy na stacjach Warszawa Główna, Warszawa Gdańska, czy Warszawa Wschodnia – tak aby ominąć linię średnicową.
W okolicach świąt wielkanocnych na dwa tygodnie wyłączono z ruchu podmiejską część tej trasy. Teraz przerwa będzie dłuższa.
Od 25 czerwca pociągi kursujące w kierunku zachodnim rozpoczną lub zakończą swój bieg na stacji Warszawa Zachodnia. Składy odjeżdżające w kierunku wschodnim rozpoczną bieg na stacji Warszawa Wschodnia. Część składów pojedzie tak zwaną linią obwodową – przez stację Warszawa Gdańska.
Linia średnicowa
Dziś z linii średnicowej korzysta w ciągu doby ponad 260 pociągów podmiejskich i regionalnych. Zastępcze trasy nie mają takiej przepustowości, a to oznacza, że część kursów trzeba będzie na czas wakacji odwołać. Przedstawiciele PKP PLK zapowiedzieli, że będzie to dotyczyć kilku procent połączeń obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie. Zmniejszy się także częstotliwość kursowania pociągów należących do warszawskiej SKM.
REKLAMA
Podróżujący, którzy będą się chcieli dostać do centrum Warszawy, będą musieli się przesiąść do pociągów dalekobieżnych, które dojadą na stację Warszawa Centralna. Na razie nie zapadła decyzja o honorowaniu biletów różnych przewoźników w Warszawie.
Takie utrudnienia potrwają do 2 września. W czasie wakacji będą kontynuowane prace związane z budową tunelu pod dworcem zachodnim, a także prace związane z budową zadaszenia nad peronami 4 i 5, a także dokończenie budowy samych peronów.
Od września podróżujących czekają kolejne trudności. Zostanie zamknięty peron Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Ostatnią stacją, na której składy zabiorą pasażerów, będzie Reduta Ordona. Taki stan potrwa do czerwca 2024 roku.
Wszystkie prace związane z modernizacją dworca mają się zakończyć w drugiej połowie przyszłego roku.
REKLAMA
Modernizacja dworca Warszawa Zachodnia będzie kosztować około 2 miliardów złotych. Część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.
- Program Inwestycji Dworcowych. Dworzec w Milanówku został otwarty po rewitalizacji
- Modernizacja dworca Warszawa Zachodnia. Pociągi wrócą na linię średnicową na dwa miesiące
- Remont linii średnicowej w Warszawie. Połowa pociągów przestanie kursować
IAR/Aleksander PszoniakPR24.pl/mk
REKLAMA