Usługi telekomunikacyjne będą przystosowane dla niepełnosprawnych
Regulaminy i cenniki usług w alfabecie Braille'a, tłumacze języka migowego w biurach obsługi klienta, a to część ułatwień dla osób niepełnosprawnych, które będą musieli przygotować przedsiębiorcy telekomunikacyjni. Mają na to 24 miesiące.
2014-04-11, 20:38
Zgodnie z podpisanym przez ministra administracji i cyfryzacji Rafała Trzaskowskiego rozporządzeniem w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wszyscy dostawcy tego typu usług będą musieli dostosować je do osób niepełnosprawnych.
Alfabet Braille'a i duża czcionka
W ciągu pół roku przedsiębiorcy świadczący usługi telekomunikacyjnie będą musieli na żądanie osoby niepełnosprawnej, przygotować regulaminy i cennik swoich usług w formie dostosowanej do możliwości niepełnosprawnego klienta. Chodzi o przygotowanie dokumentów w alfabecie Braille'a lub przy użyciu dużej czcionki. W przypadku wysyłania regulaminów i cenników pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym umożliwiającym powiększenie czcionki. W ofercie dostawców mają się też pojawić modele telefonów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostawca usług telekomunikacyjnych będzie także miał obowiązek zapewnić pomoc w skonfigurowaniu urządzenia lub usługi telefonicznej osobie niepełnosprawnej. Strony internetowe dostawców usług telefonicznych mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych w ciągu dwóch lat.
Biura z ułatwieniami dla niepełnosprawnych
Z kolei w ciągu 12 miesięcy ok. 500 biur obsługi abonentów (według rozporządzenie ma to być 1/6 biur obsługi danego dostawcy usług telekomunikacyjnych) ma być dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Biura mają mieć urządzenia umożliwiające połączenie się z tłumaczem języka migowego lub systemu językowo-migowego online albo zapewniać usługi tłumacza polskiego języka migowego lub systemu językowo-migowego, mają także mieć urządzenia umożliwiające powiększenie tekstu i prezentację regulaminu lub cennika. Budynki, w których się znajdują, mają być przystosowane dla osób niepełnosprawnych mających problemy z poruszaniem się.
PAP/mp
REKLAMA
REKLAMA