Amerykanie chcą kupować polską żywność ekologiczną
Polscy producenci żywności ekologicznej chcą podbijać rynki zagraniczne i stworzyć rozpoznawalną ekomarkę naszych produktów. Tym bardziej, że na zdrowe produkty jak bardzo duży popyt w krajach rozwiniętych.
2014-09-26, 11:18
Posłuchaj
Niestety zaistnieć na zagranicznych rynkach nie jest łatwo, bo większość konsumentów popiera rodzimych producentów. Jednak gra jest warta świeczki.
W tym celu Stowarzyszenie Polska Ekologia opracowało program promocyjny na kraje trzecie -mówi prezes Stowarzyszenia Paweł Krajmas. Kraje, które nas interesują to Japonia, Singapur i Stany Zjednoczone. Analizowaliśmy te rynki pod kontem ogłoszonej przez Komisję Europejską tzw. Zielonej Księgi. Pozwala ona dosyć wysoko punktować te kierunki eksportu. Dodatkowo po analizach z Krajową Izbą Gospodarczą doszliśmy do wniosku, że te kraje są chłonne i mają świadomych konsumentów – argumentuje gość. - Podczas misji gospodarczej do Miami przekonałem się, że faktycznie w Stanach Zjednoczonych są sklepy ekologiczne zainteresowane dystrybucją polskich produktów – dodaje.
Program trafił już do oceny Komisji Europejskiej, stowarzyszenie liczy, że w listopadzie Bruksela go zatwierdzi.
Ewa Niedziałek-Szeliga, abo
REKLAMA