TOP Marka 2014: na czele firma motoryzacyjna

Pierwszą pozycję w rankingu TOP Marka 2014, obrazującego najbardziej medialne brendy, zajął sektor motoryzacyjny, a w nim Volkswagen. Na temat tej marki odnotowano w prasie 16, 8 tys. publikacji. Drugą lokatę zajął Mercedes, a Ford zamknął podium.

2014-09-30, 18:34

TOP Marka 2014: na czele firma motoryzacyjna
Pierwszą pozycję w rankingu TOP Marka 2014, obrazującego najbardziej medialne brendy, zajął sektor motoryzacyjny.Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Najaktywniejsze sektory i najbardziej medialne brandy wyłoniono w rankingu Top Marka 2014. Co brano pod uwagę, mówi Agnieszka Olbrot, redaktorka prowadząca „Top Marka 2014”. /Arkadiusz Ekiert, Polskie Radio/.
+
Dodaj do playlisty

Najaktywniejsze sektory i najbardziej medialne brandy wyłoniono w rankingu Top Marka 2014. VII edycję prestiżowego badania podsumowującego obecność marek w prasie przygotował miesięcznik „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring.

– Jak co roku przeanalizowaliśmy publikacje prasowe, dotyczące marek z 10 branż, które ukazały się w tysiącach tytułów w okresie od lipca 2013 roku do czerwca 2014 roku. Braliśmy pod uwagę ich zasięg i wydźwięk. Na tej podstawie zbudowaliśmy 10 rankingów branżowych, w których marki uszeregowane są od tych, o których pisano najwięcej i najlepiej – mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl Agnieszka Olbrot, redaktorka prowadząca „Top Marka 2014”.

Wzorem poprzednich edycji, największym zainteresowaniem mediów cieszyła się branża motoryzacyjna.

REKLAMA

– Wiąże się to z liczbą tytułów prasowych, które specjalizują się w tej tematyce. Samochodem jest też zainteresowany czytelnik prasy kobiecej czy nawet plotkarskiej. O dziwo, bardzo dużo jest też publikacji o branży energetycznej – mówi gość portalu.

W branży energetycznej wygrał PGE. Marka otrzymała najlepszy w sektorze wynik za liczbę informacji i ich zasięg oraz drugi (ex aequo z Eneą) za wydźwięk publikacji. Najwięcej punktów za wydźwięk uzyskał Tauron Polska Energia, który w podsumowaniu zajął drugie miejsce przed Energą.

Czym ten ranking różni się od poprzednich

– Przede wszystkim tym, że wśród 10 branż pojawiła się nowa - są to sieci stacji paliwowych. Uplasowały się bardzo wysoko, jeśli chodzi o liczbę publikacji, bo na 4 miejscu – mówi Agnieszka Olbrot.

Liderem wizerunkowym w branży stacji paliwowych został Orlen. Oczko niżej znalazł się Lotos, a za nim Shell.

REKLAMA

- Tegoroczna edycja Top Marki różni się również tym, że po raz pierwszy zostało przyznane wyróżnienie pozytywnej marki. Jest to wyróżnienie dla tych marek, które we wszystkich edycjach rankingu miały publikacje o najlepszym wydźwięku, czyli wyróżniały się jakością tego przekazu – stwierdza Agnieszka Olbrot.

Gość portalu podkreśla, że dziś w mediach mniej już się mówi i pisze o telefonach komórkowych i sprzęcie IT.

Arkadiusz Ekiert

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej