Kuszące promocyjne SMS-y? Polki nie mogą się im oprzeć
Polacy, mimo rozwoju nowych technologii, w tym mobilnego Internetu w smartfonach, chętnie wysyłają krótkie wiadomości tekstowe. Dzieje się tak, ponieważ ceny SMS-ów są coraz niższe, a niejednokrotnie można wysłać dowolną ich liczbę w ramach wykupionego abonamentu bez dodatkowych opłat.
2014-10-10, 11:29
Posłuchaj
Na znaczeniu zyskują również SMS-y promocyjne i, zdaniem ekspertów, z roku na rok będzie ich przybywało. Według badań, nie są to tak do końca nie chciane wiadomości, zwłaszcza w przypadku pań.
Polki esemesują na potęgę
Jak informuje Tomasz Szymanowski z platformy Serwersms.pl, z badań platformy wynika, że siedem na dziesięć kobiet codziennie wysyła SMS-y, a zaledwie 25 proc. robi to kilka razy w tygodniu. Średnio co trzecia Polka wysyła powyżej 50 SMS-ów tygodniowo. W tym ruchu SMS-owym, który sięga ponad 52 miliardów SMS-ów wysyłanych w Polsce, spora ich część leży w rękach Polek.
Polki chętnie też otrzymują SMS-y z promocjami
Zachęcają one do odwiedzania sklepów internetowych, a także zwykłych sklepów. SMS-y wysyłają głównie firmy kosmetyczne. Coraz modniejsze wśród Polek stają się też zakupy ubrań, również fryzjerstwo i usługi kosmetyczne oraz sport i fitness. Polki chętnie też korzystają z udzielonego im rabatu.
SMS-y z promocjami są czasem uciążliwe, ale jeśli mamy twardo zadeklarować, czy je otrzymywać czy nie, to wolimy aby one były.
REKLAMA
Z roku na rok możemy takich SMS-ów otrzymywać coraz więcej – twierdzi ekspert - ponieważ komunikacja międzyludzka zostaje coraz bardziej wypierana przez komunikatory mobilne. Widać to po 20-procentowych przyrostach w ruchu SMS-owym. Jest też coraz więcej firm, które wysyłają SMS-y z promocjami. W tym roku ich liczba przekroczyła 10 tysięcy, gdy jeszcze dwa lata temu było ich ok. 6 tysięcy.
Z badania pod hasłem „Komunikacja SMS” wynika również, że ponad 25 proc. badanych Polek korzystało już z SMS-ów Premium, które mają wiele zastosowań w biznesie, reklamie i to za ich pomocą można również wspierać organizacje charytatywne.
Dominik Olędzki, ut
REKLAMA