Droższe rejsy do Szwecji. Przed unijną dyrektywę
Ceny paliwa dla statków na Bałtyku mogą wzrosnąć od nowego roku nawet o 40 proc., ostrzega "Gazeta Wyborcza". To efekt ekologicznych regulacji Unii Europejskiej i poważny kłopot dla firm żeglugowych.
2014-11-07, 08:36
Od 1 stycznia 2015 r. w życie wchodzą przepisy regulujące zawartość siarki w paliwach używanych przez statki na Bałtyku i Morzu Północnym. Według dyrektywy UE dozwolone będzie wykorzystywanie paliwa o zawartości siarki 0,1 proc.
Eksperci spodziewają się kilkunastoprocentowej podwyżki
W praktyce oznacza to skokowy wzrost kosztów ponoszonych przez przewoźników działających na Bałtyku. Głównie uderzy to w firmy obsługujące rosnący ruch osobowy i towarowy między Polską a Szwecją. Eksperci spodziewają się kilkunastoprocentowej podwyżki cen frachtu i biletów na promy.
PAp, awi
REKLAMA