Polacy na zakupach wybierają marki własne sieci handlowych

Polacy na produkty ze znaczkiem sieci handlowych wydają już 21 mld zł rocznie - donosi "Rzeczpospolita".

2015-01-05, 09:46

Polacy na zakupach wybierają marki własne sieci handlowych
Zakupy w sklepie. Foto: Glow Images/East News

Już prawie co czwartą złotówkę wydaną na artykuły codziennego użytku przeznaczamy na produkty sprzedawane pod marką sieci handlowych - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen.

Sprzedaż marek własnych wzrosła do 21 mld zł

Według niego to właśnie marki własne zagarnęły większość wzrostu sprzedaży towarów konsumpcyjnych w ciągu 12 miesięcy zakończonych w październiku 2014 r. Sprzedaż marek własnych wzrosła wtedy do 21 mld zł, czyli o 2,8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. To niemal dziesięciokrotnie więcej niż jest warta sprzedaż produktów markowych.
Zdaniem Jacka Kalla, profesora marketingu w Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, na całym świecie widać wzrost znaczenia i udziałów rynkowych marek własnych, które zdominowały już niektóre branże.

/

 

PAP, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej