Polska reklama towarem eksportowym
W Warszawie rozpoczynają się dziś 11 Międzynarodowe Targi Reklamy i Poligrafii "Rema Days Warsaw". Są to największe targi branży reklamowej w Europie Środkowej.
2015-02-04, 11:35
Posłuchaj
Spotka się na nich ponad pięciuset siedemdziesięciu wystawców i piętnaście tysięcy praktyków branży. Sebastian Ząbek, przedstawiciel organizatorów targów, uważa, że polski rynek reklamy ma przed sobą dobre perspektywy.
Nasz rynek reklamy cały czas rozwija się
- Nasze firmy są mocno aktywne, podążają za najnowszymi trendami. Nawet w wielu aspektach wyprzedzamy sąsiadów. Wynika to z faktu, że jesteśmy młodym rynkiem, ale także w branży pracują znakomici młodzi ludzie, którzy swoją pasję, kreatywność przekuwają w nowe powstające agencje reklamowe. Tworzę on design, logotypy, kampanie marketingowe – mówi gość.
Reklama towarem eksportowym
Zdaniem Sebastiana Ząbka polskie firmy reklamowe coraz skuteczniej rywalizują z firmami zagranicznymi. - Zauważyliśmy, że w tym roku w Niemczech w Dusseldorfie, w którym targi reklamy odbywają się już od 52 lat, polskie firmy to była trzecie siła. Firmy reklamowe zaczynają eksportować, wychodzić ze swoją wiedzą, ze swoimi technologiami i pomysłami poza kraj. Do Stanów Zjednoczonych nam jeszcze dużo brakuje, ale w relacji do Europy Zachodniej w niektórych aspektach jesteśmy nawet o krok do przodu – zapewnia rozmówca.
W pierwszym kwartale ubiegłego roku wartość polskiego rynku reklamy oceniono na ponad 3 miliardy 600 milionów złotych.
REKLAMA
Targi "Rema Days", potrwają do piątku.
Halina Uszyńska, abo
REKLAMA