Reklama przerywana filmami

Zmiany w ustawie o RTV mogą spowodować, że filmy będą częściej przerywane materiałami promocyjnymi, informuje "Dziennik Gazeta Prawna", relacjonując pomysł Ministerstwa Kultury, które chce zniesienia limitu czasu trwania materiałów autopromocyjnych.

2015-02-11, 08:43

Reklama przerywana filmami
. Foto: Glow Images/East News

Zdaniem gazety jeśli te zmiany wejdą w życie nic nie stanie na przeszkodzie, aby telewizja w ciągu godziny wyemitowała w sumie nawet pół godziny reklam i autopromocji.
Według prawników mamy do czynienia z legislacyjnym bublem, natomiast zdaniem rzecznika TVP Jacka Rakowieckiego - z wyjątkowo rozsądnym projektem, który umożliwi lepszą promocję materiałów emitowanych przez nadawcę w różnych programach.
Obecnie nadawcy programów - czy to telewizyjnych czy radiowych - mogą w ciągu godziny zegarowej wyemitować do 12 minut reklam. Skąd więc wrażenie, że przerwy w programach trwają dłużej? - Stąd, że poza czasem przeznaczonym na emisję reklam nadawcy mogą także przez 2 minuty w ciągu godziny nadawać informacje o własnych programach. W praktyce oczywiście czynią to dłużej, obchodząc niedoskonałe przepisy ustawy o radiofonii i telewizji, wyjaśnia "DGP".

PAP, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej