Dziennik „Le Parisien” kupuje miliarder Bernard Arnaud
Popularny dziennik „Le Parisien”, ostatni bastion wolnej prasy we Francji, może w niedługim czasie zostać sprzedany w prywatne ręce. Właścicielem ma zostać firma zajmująca się się sprzedażą luksusowych towarów.
2015-05-27, 12:15
LVMH, firma francuskiego miliardera Bernarda Arnaud, rozprowadza produkty Louis Vuitton, koniak Hennessy, szampana Moet et Chandon oraz eleganckie perfumy, biżuterię i kosmetyki. Do Arnauld do tej pory należała niszowa rozgłośnia Radio Classic i gospodarcza gazeta "Les Echos" rozchodząca się w 125 tysiącach egzemplarzy.
Za mało, by skutecznie konkurować
To wszystko jest jednak niewiele w porównaniu do konkurentów, którzy mają w swoim ręku dziennik "Le Monde" i poczytny tygodnik "Le Nouvel Observateur", czy lewicowe "Liberation" i prawicowy "L’Express".
"Le Parisien" i jego regionalne wydania nie tylko reprezentują opinię przeciętnego człowieka, ale także w niezwykle przystępny sposób wyjaśniają mu złożone zjawiska polityczne, społeczne czy ekonomiczne.
Niepokój o niezależność
Związek z LVMH gwarantowałoby gazecie spokojną przyszłość, gdyż firma przynosi Bernardowi Arnaud sześć miliardów euro zysków rocznie. Niepokój dotyczy niezależności pisma i dziennikarzy. Miliarder jest bowiem blisko związany z Nicolasem Sarkozym i polityczne związki gazety byłyby jednoznaczne.
REKLAMA
IAR, fko
REKLAMA