Co 7. parkowanie opłacane smartfonem. Aplikacje zmieniają życie mieszczuchów

2015-10-15, 16:10

Co 7. parkowanie opłacane smartfonem. Aplikacje zmieniają życie mieszczuchów
Przez SkyCash nie tylko opłacimy parkowanie, czy bilet na autobus, ale też zapłacimy rachunek, przelejemy pieniądze znajomemu, czy kupimy bilety do kina. Foto: Glow Images/East News

Już w 35 miastach Polski można kupić bilet na autobus, czy zapłacić za parkowanie za pośrednictwem aplikacji w telefonie. Rynek rośnie. A na celowniku twórców SkyCash są teraz wydarzenia kulturalne i rozrywka.

Posłuchaj

O tym, jak aplikacje zmieniają nasze życie, mówił w Polskim Radiu 24 Tomasz Krajewski, prezes SkyCash (Krzysztof Rzyman, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

 - Jak startowaliśmy cieszyliśmy się z każdej pojedynczej transakcji. Dziś tych transakcji jest ponad 500 tys. miesięcznie. Zarejestrowanych jest prawie milion użytkowników - chwali się Tomasz Krajewski, prezes SkyCash.

To właśnie pod tą marką od 5 lat rozwijana jest aplikacja, która ułatwia życie mieszkańcom miast. Z sukcesami. W Warszawie już co 7. parkowanie jest płacone za pomocą aplikacji. Oszczędzają na tym klienci, bo płacą za rzeczywisty czas postoju i nie muszą się martwić, że nagle ważność bilety się skończy i kontrolerzy będą mogli wlepić karę.

Nie tylko parkowanie, nie tylko w stolicy

W Warszawie mamy wyjątkowo świadomych konsumentów, podkreśla gość Polskiego Radia 24. Liczby nie kłamią. Miesięcznie przez aplikację kupowanych jest 200 tys. biletów komunikacji miejskiej. Od 60 do 80 tyś. kupują mieszkańcy stolicy. A mogą też mieszkańcy innych 34 miast, wszystkich wojewódzkich, ale też mniejszych miejscowości, jak Gorlice, czy Stalowa Wola.

Życie zaplanowane w aplikacji

Zamykanie kolejnych usług w aplikacji kryjącej się pod ikonką w mieszczącym się w kieszeni spodni, czy torebce telefonie to trend obserwowany na świecie od kilku lat.

Wiedzą o tym także polscy przedsiębiorcy. Przez SkyCash nie tylko opłacimy parkowanie, czy bilet na autobus, ale też zapłacimy rachunek, przelejemy pieniądze znajomemu, czy kupimy bilety do kina.

W niedługim czasie zaplanujemy też całą podróż za pośrednictwem aplikacji, zdradza Tomasz Krajewski. Także między miastami. Od biletu na metro w Warszawie, przez podróż pociągiem do Krakowa, aż po przejazd tramwajem w byłej stolicy.

Kierunek kultura

- Skupiamy się na transporcie publicznym, ale będziemy coraz bardziej obecni w kulturze i rozrywce - zapowiada gość PR24. W planach firmy jest udostępnienie biletów i rezerwacji miejsc na wszystkie wydarzenia kulturalne, które odbywają się w mieście.

Rękawica rzucona Apple’owi

Kolejnym kierunkiem rozwoju mogą być płatności. Tym bardziej, że Polska pozostaje liderem, jeśli chodzi o płatności zbliżeniowe. Niewykluczone, że niedługo zawita do nas amerykański koncern Apple ze swoim rozwiązaniem Apple Pay.

- Właściwie mamy gotową sieć akceptacji tego systemu. Każdy terminal przyjmujący płatności zbliżeniowe po niewielkiej aktualizacji będzie do tego gotowy. Z tego, co wiemy, trwają już rozmowy na ten temat z bankami, wyjaśnia szef SkyCash. Kiedy to nastąpi? To kwestia miesięcy, uważa Tomasz Krajweski. Czy będzie walczył o rynek własnym rozwiązaniem? Na to pytanie odpowiedź nie pada.

Krzysztof Rzyman

Polecane

Wróć do strony głównej