KE przygotowała "mapę drogową" ws. jednolitego rynku unijnego
Komisja Europejska ma nową strategię rozwoju jednolitego rynku. Mapa drogowa w tej sprawie została przedstawiona w Brukseli przez komisarz do spraw rynku wewnętrznego Elżbietę Bieńkowską i wiceprzewodniczącego Komisji Jyrki Katainena.
2015-10-28, 14:30
Posłuchaj
Jak mówił Katainen, nowa strategia umożliwi kluczowe zmiany na europejskim rynku. Celem tej strategii jest stworzenie nowych możliwości dla obywateli, konsumentów, pracowników zawodowych, małych i średnich firm oraz pracodawców, by tworzyć nowe miejsca pracy, inwestować i pobudzać innowacje.
- Jeśli wprowadzimy wszystko, co jest w tej strategii, to Europa - pod wieloma względami - stanie się zupełnie innym kontynentem. Bardziej konkurencyjnym, sprzyjającym wzrostowi, bardziej innowacyjnym - podkreślał wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej.
Zyskają konsumenci
W przygotowanej strategii Komisja zobowiązała się między innymi do podjęcia działań na rzecz zapewnienia, że konsumenci, którzy robią zakupy w innym kraju członkowskim niż ten, w którym mieszkają, nie będą zmagać się z różnymi cenami czy różnymi warunkami kupna i dostawy produktów - chyba, że będzie ku temu uzasadniony powód.
Ułatwienia dla start-upów
Bruksela chce także wprowadzić ułatwienia w dostępie do finansowania dla innowacyjnych przedsiębiorstw i firm rozpoczynających działalność, uprościć uregulowania dotyczące podatku VAT, obniżyć koszty rejestracji firm i przedstawić propozycję przepisów w sprawie niewypłacalności przedsiębiorstw. Komisja chce także udoskonalić system uznawania kwalifikacji zawodowych i ułatwić świadczenie transgranicznych usług dla przedsiębiorstw, usług w sektorze budownictwa i innych usług generujących wzrost gospodarczy.
REKLAMA
IAR, awi
REKLAMA