Podkarpacka marka Carpathia rośnie w siłę
Dobiega końca czteroletni program o nazwie Alpejsko-Karpacki Most Współpracy finansowany z funduszy szwajcarskich. Ze strony polskiej program jest obsługiwany przez Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska - Pro Carpathia.
2015-11-27, 12:07
Posłuchaj
O Alpejsko-Karpackim Moście Współpracy w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki (Jolanta Danak, Polskie Radio)
Dodaj do playlisty
Projekt podsumowano w Rzeszowie w czasie międzynarodowego forum współpracy.
Kompleksowe wsparcie
Jednym z komponentów tego programu był projekt Podkarpackie Smaki. Stowarzyszeniu Pro Carpathia udało się wykreować produkty regionalne i markę, to sukces. - Szwajcarzy podeszli do wsparcia przedsiębiorców z sektora rolno-spożywczego, którzy specjalizują się w produktach regionalnych i ekologicznych, bardzo kompleksowo. Nie przeznaczyli środków tylko na wsparcie inwestycyjne, na promocje, czy na szkolenia. Tylko w jeden projekt zawierał wszystkie te elementy. Branża dostała szerokie, wszechstronne wsparcie – wyjaśnia Krzysztof Staszewski, prezes Stowarzyszenia Pro Carpathia
Podkarpackie Smaki
Każdy aspekt działalności przedsiębiorcy jest istotny. – Jeśli branża dopiero zaczyna swoją działalność, to potrzebuje kompleksowego wsparcia. Dzięki tym środkowym udało się to zrobić. Efektem jest fakt, że wiele podmiotów już produkuje produkty i nie sprzedaje. Można je kupić chociażby na półce Podkarpackie Smaki w sieci Frac, czy na Szalu Kulinarnym Podkarpackie smaki, który jest największym tego typu szlakiem w Polsce. Zrzesza on już ponad 50 punktów gastronomicznych.
W siłę rośnie karpacka marka
Absolutnie numerem jeden, jeśli chodzi o efekt pracy ze Szwajcarami jest wielka społeczno-gospodarczo-polityczna koncepcja stworzenia marki karpackiej Carpathia. - Tworzymy pakiety produktów lokalnych, które będziemy chcieli wprowadzać na rynek szwajcarski – mówi Dawid Lasek, wiceprezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska.
Podczas realizacji programu Alpejsko-Karpacki Most Współpracy wydano ponad 5 mln franków szwajcarskich
Jolanta Danak, abo