Smartfon: nowy przyjaciel człowieka

2015-12-01, 20:13

Smartfon: nowy przyjaciel człowieka
Coraz więcej osób sięga po smartfona po przebudzeniu bez wyraźnego powodu. Foto: Pixabay

Coraz więcej osób sięga po smartfona po przebudzeniu bez wyraźnego powodu, telefony zmieniamy coraz częściej, ale operatora telefonii komórkowej już rzadziej – wynika z badania firmy doradczej Deloitte.

Posłuchaj

Dlaczego smartfon staje się coraz bardziej nieodłącznym przyjacielem człowieka, mówi w radiowej Jedynce Jakub Weber, Starszy Menadżer z Deloitte./Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Według analizy dostęp do laptopa ma 85 proc. respondentów, do smartfona – 80 proc., a do tabletu – 51 procent.

Polak nie lubi zmieniać operatora

Jakub Weber, Starszy Menadżer z Deloitte, mówi, że Polacy nie lubią zmieniać operatora telefonu komórkowego. I wymienia, że 34 proc. Polaków nigdy nie zmieniło operatora, a kolejne 20 proc. zmieniło go co najmniej 5 lat temu.

Najważniejszy nie koszt połączeń, ale koszt aparatu i dostępność sieci

̶ Wygląda na to, że ci którzy zmieniają operatora to grupa 40-45 proc. użytkowników. O ile wcześniej o zmianie operatora decydował koszt użytkowania telefonu, to teraz liczy się koszt samego telefonu.

̶ Obecnie na pierwszym miejscu zmieniający operatora stawiają koszt aparatu, a na drugim – dostępność sieci – mówi analityk.

Coraz mniej telefonów kupujemy u operatora

Kolejna zmiana zachowań klientów dotyczy kanałów dystrybucji. Jak wyjaśnia ekspert, coraz więcej telefonów jest kupowanych poza siecią operatorska. Obecnie przez Internet kupuje 30 proc. respondentów, w kanałach fizycznych 36 proc. W Internecie 38 proc. kupuje poza operatorem, a tylko 37 proc. u operatora.

Smartfon dobry po przebudzeniu, przed snem

Już 80 proc. użytkowników ma dostęp do smartfona. 50 proc. Polaków sięga po niego już 15 minut po przebudzeniu. Co ciekawe 50 proc. z nas też spędza przed ekranem telefonu przed snem. Najczęściej korzystamy ze smartfonów w pracy, podczas podróży komunikacja miejską, spacerów oraz podczas zakupów.

Karolina Mózgowiec, jk

Polecane

Wróć do strony głównej