Patent na zdrowy chleb i makaron

Wielu Polaków jest zainteresowanych nowymi produktami spożywczymi, które są nie tylko smaczne, ale mają walory prozdrowotne.

2016-02-10, 11:44

Patent na zdrowy chleb i makaron
W pracach najważniejsze jest nie tylko opracowanie nowych technologii, równie istotne jest także ich wdrożenie. Foto: Pixabay/cc/wuzefe

Posłuchaj

O Bioproduktach w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówi Jan Rozbicki kierownik projektu (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Technologie wyrobu zdrowego chleba i makaronu opracował zespół pracowników Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w ramach projektu Bioprodukty

Nowatorskie receptury

- W projekcie Bioprodukty przygotowaliśmy receptury do produkcji pieczywa jasnego i makaronu jasnego z podwyższonym udziałem błonnika pokarmowego. Są to produkty, które mogą być zastosowane w profilaktyce wielu chorób m.in. takich chorób jak nadciśnienie tętnicze, otyłość, cukrzyca drugiego typu oraz choroby dolnej części układu pokarmowego, głownie nowotwory jelita grubego – wyjaśnia Jan Rozbicki kierownik projektu.

Cel to wdrożenie innowacji

W pracach najważniejsze jest nie tylko opracowanie nowych technologii, równie istotne jest także ich wdrożenie.

- Źródło finansowanie, program operacyjny Innowacyjna Gospodarka zakładał, że odbiorcą naszych badań będzie partner biznesowy, który nasze rozwiania wdroży. Po stronie uczelni jest do zrobienia 20 publikacji, 7 doktoratów do obronienia. Mamy dużo pracy, która będziemy teraz wykonywać w ramach tzw. trwałości projektu, która trwa 5 lat – wyjaśnia gość radiowej Jedynki.

REKLAMA

Licencja na zdrowy chleb

- Kluczowe jest to, żeby ta myśl została wdrożona do praktyki gospodarczej. Złożyliśmy dwa wnioski patentowe, jeden na pieczywo o podwyższonej zawartości błonnika, drugi na makaron. Czekamy na decyzję urzędu patentowego.

Równolegle nasz partner biznesowy zgłosił się do platformy transferu technologii. Jest to ciekawe rozwiązanie. Mogą się tam zgłosić dawny i biorcy technologii.

Wdrożenie polega na tym, że firmy, które zajmują się produkcją pieczywa i makaronu, czyli piekarnie i makaroniarnie mogą kupić licencję. Nasz partner biznesowy będzie sprzedawał te licencje to zakładów produkcyjnych w Polsce – dodaje gość.

Elżbieta Mamos

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej