Sprzedaż piwa lekko, ale regularnie w górę
Polska jest trzecim co do wolumenu producentem piwa w UE. Statystyczny Polak wypija około 98 litrów tego napoju rocznie. To wielkość od kilku lat stabilna, co nie oznacza, że na rynku piwa nie zachodzą zmiany.
2016-03-11, 19:53
Posłuchaj
- 2015 rok to kolejny rok stabilizacji. Zakończył się na niewielkim plusie - mówi Marcin Cyganiak z firmy badawczej Nielsen i dodaje, że taka tendencja spodziewana jest w kolejnych latach. Jego firma szacuje, że w 2015 roku wyprodukowano w Polsce ok. 30 mln hektolitrów piwa o wartości 15 mld zł.
Nowe trendy
- Zaobserwowaliśmy bardzo wyraźny wzrost sprzedaży piw specjalnych: smakowych, pasteryzowanych, rzemieślniczych. Ich średnia cena jest wyższa niż piw z innych segmentów, a mimo tego sprzedaż zwyżkuje - wyjaśnia Marcin Cyganiak i mówi, że stanowią one obecnie kilkanaście procent rynku. - Co ciekawe, najbardziej dynamiczny wzrost wśród piw specjalnych zanotowały piwa bezalkoholowe. W ubiegłym roku ich sprzedaż wzrosła o prawie 40 proc. To rekord wśród wszystkich segmentów piwa - dodaje rozmówca Elżbiety Mamos.
Dominacja małych sklepów
Piwo sprzedaje się dziś przede wszystkim w sklepach małoformatowych. - Przez to rozumiemy sklepy, które mają powierzchnię mniejszą niż 300 metrów kwadratowych, dominacja sieci handlowych nie dotyka zatem kategorii piwa - podsumowuje ekspert.
Przemysł piwowarski i związane z nim sektory generują w Polsce 205 tys. miejsc pracy.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, mk
REKLAMA