Konsumencie, poznaj swoje prawa!
Prawo do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji - to cztery podstawowe prawa konsumentów. 15 marca przypada Światowy Dzień Praw Konsumenta.
2016-03-15, 09:23
Posłuchaj
Pozycja konsumenta na rynku się poprawia, ale jest jeszcze wiele do zrobienia, bo skarg na przedsiębiorców przybywa, tłumaczy Aleksandra Frączek, wiceprezes Federacji Konsumentów.
- Rynek sprzedażowy, telekomunikacyjny to są dwie branże, w których pojawiają się problemy. Rynek usług finansowych jest niezwykle skomplikowany. Wszystko wskazuje na to, że ilość problemów, dotyczących właśnie rynku finansowego, ubezpieczeniowego będzie się zwiększać - mówi gość radiowej Jedynki.
Na co skarżymy się najczęściej?
Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta dziś najczęściej skarżymy się na zakupy odzieży i obuwia oraz żywności.
„Etyczny biznes - bezpieczny konsument”
Federacja Konsumentów organizuje we wtorek Kongres "Konsument 2016" pod hasłem „Etyczny biznes - bezpieczny konsument”. To już drugie coroczne spotkanie różnych środowisk zainteresowanych zarówno rozwojem rynku i polskiej gospodarki, jak i podnoszeniem poziomu ochrony konsumenta.
- Kongres odbędzie się po raz drugi. Doszliśmy do wniosku, że 15 marca nie tylko powinno się informować konsumentów o ich prawach. Również jest to dobry dzień, aby zasygnalizować odpowiednio wcześniej różnym branżom: finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej o tym, co budzi nasz niepokój. Ten Kongres traktujemy również jako miejsce, gdzie mogą wymienić swoje poglądy zarówno przedstawiciele tej strony, która zajmuje się ochroną praw konsumentów, jak i przedsiębiorców - mówi Aleksandra Frączek.
W tym roku organizacje konsumenckie obchodzą Światowy Dzień Praw Konsumenta po raz 33.
Elżbieta Mamos, awi
REKLAMA
REKLAMA