Patriotyzm ekonomiczny coraz popularniejszy
Kiedyś kwestionowany, dziś staje się coraz bardziej popularny. Politycy, przedsiębiorcy i eksperci rozmawiają w Sejmie o patriotyzmie ekonomicznym. Ich zdaniem Polacy coraz częściej sięgają po rodzime produkty.
2016-04-26, 13:08
Posłuchaj
Zdaniem socjologa Joanny Szalachy-Jarmużek z fundacji Kazimierza Wielkiego, patriotyzm ekonomiczny ma co najmniej dwa aspekty. Indywidualni konsumenci mogą decydować jakie produkty kupują. Także przedsiębiorcy wybierają dostawców podzespołów, potrzebnych do produkcji. Rozmówczyni IAR dodaje, że istotne są też instytucje publiczne, które organizują przetargi. Ekspertka dodaje, że Polacy najczęściej kupują rodzimą żywność czy kosmetyki.
Klimat dla rodzimych produktów
Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich, Marek Kowalski wyjaśnia, że ekonomiczny patriotyzm Polaków nie będzie możliwy, jeżeli polskie firmy nie będą oferować dobrych produktów. Jego zdaniem, nie można urzędowo narzucić konieczności kupowania polskich towarów. Rząd i politycy powinni jednak zadbać o tak zwany klimat dla rodzimych produktów.
Uczestnicy sejmowego spotkania rozmawiają między innymi o uproszczeniu przepisów dla przedsiębiorców, zmianach w zamówieniach publicznych oraz cyfryzacji Polski.
IAR, abo
REKLAMA