Patriotyzm ekonomiczny coraz popularniejszy

Kiedyś kwestionowany, dziś staje się coraz bardziej popularny. Politycy, przedsiębiorcy i eksperci rozmawiają w Sejmie o patriotyzmie ekonomicznym. Ich zdaniem Polacy coraz częściej sięgają po rodzime produkty.

2016-04-26, 13:08

Patriotyzm ekonomiczny coraz popularniejszy
Polacy najczęściej kupują rodzimą żywność czy kosmetyki. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Politycy, przedsiębiorcy i eksperci rozmawiają w Sejmie o patriotyzmie ekonomicznym. Ich zdaniem, Polacy coraz częściej sięgają po rodzime produkty
+
Dodaj do playlisty

Zdaniem socjologa Joanny Szalachy-Jarmużek z fundacji Kazimierza Wielkiego, patriotyzm ekonomiczny ma co najmniej dwa aspekty. Indywidualni konsumenci mogą decydować jakie produkty kupują. Także przedsiębiorcy wybierają dostawców podzespołów, potrzebnych do produkcji. Rozmówczyni IAR dodaje, że istotne są też instytucje publiczne, które organizują przetargi. Ekspertka dodaje, że Polacy najczęściej kupują rodzimą żywność czy kosmetyki.

Klimat dla rodzimych produktów

Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich, Marek Kowalski wyjaśnia, że ekonomiczny patriotyzm Polaków nie będzie możliwy, jeżeli polskie firmy nie będą oferować dobrych produktów. Jego zdaniem, nie można urzędowo narzucić konieczności kupowania polskich towarów. Rząd i politycy powinni jednak zadbać o tak zwany klimat dla rodzimych produktów.
Uczestnicy sejmowego spotkania rozmawiają między innymi o uproszczeniu przepisów dla przedsiębiorców, zmianach w zamówieniach publicznych oraz cyfryzacji Polski.

IAR, abo

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej