Sprzedaż bezpośrednia on-line coraz bardziej popularna
Były obawy, że e-commerce zabije sprzedaż bezpośrednią, a tymczasem okazuje się, że i sprzedawcy bezpośredni, i ich klienci polubili nowoczesne techniki sprzedaży.
2016-05-11, 15:50
Posłuchaj
̶ W ubiegłym roku 73 procent wszystkich transakcji przyjmowanych było on-line, a co dziesiąte zamówienie składane było za pomocą urządzeń mobilnych - mówił w Polskim Radiu 24 Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Sprzedawcy bezpośredni wykorzystują Internet i techniki mobilne
Jak podkreśla ekspert, te wszystkie cyfrowe nowinki zostały bardzo szybko wprowadzone przez firmy sprzedaży bezpośredniej.
̶ To z jednej strony ułatwia konsultantom-sprzedawcom dotarcie do klientów, a z drugiej strony bardzo pomaga klientom. Tym bardziej, że coraz większej liczbie klientów zależy na czasie, i zamiast się spotykać, wchodzi na portal konsultantki i tam z jej pomocą zamawia produkty do domu – mówi Mirosław Luboń.
Sprzedaż bezpośrednia on-line jest bezpieczna
Branża sprzedaży bezpośredniej nie ma złych doświadczeń jeśli chodzi o bezpieczeństwo tych transakcji.
REKLAMA
Jak przyznaje jednak Luboń, jedyne złe doświadczenia mają sprzedawcy przy aukcjach na Allegro, gdzie często pojawiają się podróbki towarów czy z kradzieży, lub sprzedawane są po dumpingowych cenach.
̶ To podrywa zaufanie do konsultantek, psuje rynek – podkreśla ekspert.
Jak dodaje jednocześnie, nie ma problemu z zaufaniem do sprzedaży bezpośredniej on-line, gdyż firma, która przez nie oferuje swoje towary, odpowiednio te strony zabezpiecza.
W ubiegłym roku wartość sprzedaży bezpośredniej wyniosła ponad 3 miliardy złotych, co stanowi czteroprocentowy wzrost w stosunku do roku 2014.
REKLAMA
Złożono 36 milionów zamówień. Od wielu lat najpopularniejszą kategorią jest sprzedaż kosmetyków.
Sylwia Zadrożna, jk
REKLAMA