Co zrobić, jeżeli biuro podróży zawiedzie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że każdy ma 30 dni od zakończenia wakacyjnego wyjazdu na złożenie ewentualnej reklamacji do biura podróży.

2016-08-20, 10:58

Co zrobić, jeżeli biuro podróży zawiedzie
Na skargę mamy 30 dni od dnia zakończenia reklamowanego wyjazdu. Tyle samo czasu na jej rozpatrzenie ma biuro podróży. Foto: pixabay.com

Posłuchaj

Przedstawicielka Urzędu Małgorzata Cieloch radziła w radiowej Jedynce, co robić, jeśli nasza wakacyjna podróż nie wyglądała tak, jak na afiszu
+
Dodaj do playlisty

Przedstawicielka Urzędu Małgorzata Cieloch radziła w radiowej Jedynce, co robić, jeśli nasza wakacyjna podróż nie wyglądała tak, jak na afiszu.

Przekonywała, że warto składać reklamacje w razie zastrzeżeń do przebiegu wycieczki, bo nie zajmuje to dużo czasu - wystarczy napisać kto i do kogo składa reklamacje i opisać, co się wydarzyło, w miarę możliwości unikać emocjonalnego języka. Małgorzata Cieloch podkreśliła, że w reklamacji należy sprecyzować, czego domagamy się od biura podróży. Przy szacowaniu kosztów warto skorzystać z tzw. tabeli frankfurckiej, którą można znaleźć w internecie. Jeśli biuro podróży nie odpowiada przez dłuższy czas na naszą reklamacje, to przed pójściem do sądu warto skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub federacji konsumenckich. Małgorzata Cieloch zachęcała też, w razie braku odpowiedzi biura, skorzystać ze wsparcia mediatora z inspekcji handlowej.
Przedstawicielka UOKiK radziła, by występując w sądzie przeciw organizatorowi wyjazdu mieć dobrze udokumentowane to, co nam się nie podobało w realizacji oferty. Warto też skontaktować się z innymi uczestnikami podróży.

IAR, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej