Pieniądze z UE na promocję eksportu wieprzowiny
Jeszcze w 2014 r. Polska była na trzecim miejscu w rankingu największych w Unii Europejskiej eksporterów wieprzowiny.
2016-09-22, 14:34
Posłuchaj
Embargo rosyjskie i pojawienie się afrykańskiego pomoru świń ten eksport znacznie ograniczyło, ale zdaniem producentów nie oznacza to, by naszego mięsa na świecie nie promować w ramach unijnego programu " Smak jakości i tradycji prosto z Europy".
Cel to 5 rynków
- Ten program ma pomóc wejść naszym producentom na pięć nowych rynków. Chodzi o Nową Zelandię, Kazachstan, RPA, Tajwan i Singapur. Na niektórych z tych rynków już mamy pewne doświadczenia, potencjał innych nadal nie jest odkryty - wyjaśnia Agnieszka Różańska z Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego
Czy hodowcy przetrwają kryzys?
Agnieszka Różańska podziela obawy ekspertów, że polscy producenci trzody mogą zacząć wycofywać się z tej produkcji, ale uważa, że należy zrobić wszytko, by przetrwać obecny kryzys.
- Wielu hodowców myśli nad tym, czy rezygnować z biznesu, czy nie. Mam nadzieję, że polska branża mięsna, w tym bardzo silna jej część, czyli wieprzowina, nie ulegną tej trudnej sytuacji i będziemy w stanie w przyszłości odbudować potencjał jaki mamy – przekonuje rozmówczyni.
A w utrzymaniu tych rynków na których ciągle jesteśmy i w pozyskiwaniu nowych kampania promocyjna "Smak jakości i tradycji prosto z Europy" na pewno pomoże.
Elżbieta Mamos, abo
REKLAMA