Black Friday i Cyber Monday. Promocje to fikcja, niektóre produkty były droższe
Obniżki cen w Black Friday i Cyber Monday, czyli w dniach rabatów w polskich e-sklepach były mniejsze, niż mogłoby to wynikać z przekazów reklamowych i marketingowych sprzedawców - poinformowała w poniedziałek firma doradcza Deloitte w raporcie.
2016-12-05, 11:56
Badanie pt. "Świąteczny barometr cenowy", przeprowadzone przez Deloitte, Dealavo i Google, objęło 800 sklepów internetowych.
Jak napisano w analizie, promowane przez sklepy online dni wielkich obniżek: Black Friday (25 listopada) i Cyber Monday (28 listopada) w większości przypadków okazały się jedynie chwytem marketingowym. - Różnica cen w tych dniach w porównaniu do poprzedzającego tygodnia wyniosła zaledwie od 0 do 2 proc. Warto wspomnieć, że część sklepów w tym okresie stosowało kody rabatowe, które nie zostały uwzględnione w analizie. W przypadku niektórych z nich występowało selektywne premiowanie klientów kodami rabatowymi - podali autorzy barometru.
Ceny mogłybyć nawet wyższe
Dodano, że między 24 a 25 listopada br. różnica cen analizowanych produktów była bliska 0 proc.
W badaniu zaznaczono, że część e-sklepów wręcz podwyższyła ceny, na niektóre produkty podczas Black Friday licząc, że konsumenci nie zorientują się, że zostały one podniesione.
- Wśród wszystkich analizowanych sklepów w przypadku 12 proc. produktów cena oferowana klientom w Cyber Monday względem 21 listopada br. wręcz wzrosła. W przypadku 72 proc. produktów cena nie zmieniła się, a tylko w przypadku 16 proc. produktów cena spadła. Najwięcej obniżek występowało na telewizory – na 25 proc. wszystkich produktów została obniżona cena - tłumaczy w komunikacie Krzysztof Boś z Deloitte.
abo
REKLAMA
REKLAMA