Jak skutecznie promować żywność?

Czy i jak zmieniają się strategie promocyjne producentów żywności , jakie są najważniejsze kanały docierania do konsumentów - zbadał bank BGŻ BNP Paris Bas.

2017-02-14, 12:58

Jak skutecznie promować żywność?
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O tym jak promować żywność w audycji „Agro-Fakty” radiowej Jedynki mówił Michał Koleśnikow ekspert z BGŻ BNP Paris (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

- Z naszego badani przeprowadzonego w  2016 roku wynika, że jeśli chodzi o kanały, którymi producenci żywności starają się dotrzeć do konsumentów, to najpopularniejszym wciąż są targi, na drugim miejscu jest internet i to jest dużo zmiana w ciągu ostatnich lat – wyjaśnia Michał Koleśnikow ekspert z BGŻ BNP Paris Bas. 

Różne punkty widzenia

Co jest najważniejszą informacją, która powinna trafić do klienta?

- Na pierwszym miejscu jest podkreślenie gwarancji jakości. Jeśli produkt, bądź producent posiada jakiś certyfikat jakości, to firma stara się to podkreślić w reklamy. Na drugim miejscu jest marka, a na trzecim dopiero cena, którą zaś konsumenci stawiają na pierwszym miejscu – mówi gość.

Made in Poland

Polscy konsumenci coraz większą wagę przywiązują do tego, gdzie kupowana przez nich żywność została wyprodukowana i  w kraju promowanie polskości produktu, w ocenie producentów,  przekłada się w widoczny sposób na wzrost sprzedaży.

- 35 proc. ankietowanych odpowiedziało „tak” na stwierdzenie, że w Polsce podkreślanie polskości przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Tylko 15 proc. firm uważa, że podkreślanie polskości przekłada się na zwiększenie sprzedaży zagranicą – dodaje.

A to oznacza, że jest jeszcze wiele do zrobienia  w  umacnianiu za granicą marki polskiej żywności.

Elżbieta Mamos, abo

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej