Programy lojalnościowe: skuteczne narzędzie nie tylko w przypadku klientów, ale i partnerów biznesowych

Programy lojalnościowe sprawdzają się nie tylko w relacjach firma - konsument. Przedsiębiorcy mogą je wykorzystywać również w kontaktach między firmami.

2017-04-19, 13:36

Programy lojalnościowe: skuteczne narzędzie nie tylko w przypadku klientów, ale i partnerów biznesowych
Programy motywacyjne i lojalnościowe z powodzeniem mogą również pełnić rolę edukacyjną. Foto: ThomasDeco/Shutterstock.com

Posłuchaj

O programach lojalnościowych mówili w radiowej Jedynce Krzysztof Majdan z Sodexo Benefits and Rewards Services i Tomasz Konka, dyrektor marketingu handlowego spółek Hortex i Polski Ogród (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Jakie cele można przy ich pomocy osiągać, wyjaśnia Krzysztof Majdan z Sodexo Benefits and Rewards Services.

- Programy lojalnościowe służą również do tego, żeby motywować ich uczestników chociażby do tego, żeby terminowo opłacali swoje faktury. To bardzo pozytywnie wpływa na płynność finansową firmy, która organizuje tego typu programy. W praktyce to wygląda w ten sposób, że firma przyznaje punkty oczekujące, które to następnie są potwierdzane po dokonaniu płatności – tłumaczy gość radiowej Jedynki.

Rola edukacyjna

Programy motywacyjne i lojalnościowe z powodzeniem mogą również pełnić rolę edukacyjną, dodaje Krzysztof Majdan.

- Uczestnikom są dostarczane informacje na temat oferty organizatora, na temat jego produktów, a następnie uczestnicy są premiowani za to, że wymienią zalety tego konkretnego produktu i zachęcą tym samym konsumenta do zakupu – mówi ekspert.

REKLAMA

Programy szyte na miarę

Czasami programy lojalnościowe są szyte ma miarę, czyli spełniają bardzo określone wymagania konkretnych producentów. Tak było w przypadku moich firm, dodaje Tomasz Konka, dyrektor marketingu handlowego spółek Hortex i Polski Ogród.

- Jest to program skierowany do bardzo szerokiego grona adresatów, do sklepów, do podhurtu, do firm z branży HoReCa, do przedstawicieli handlowych dystrybutora. Program polega na tym, że za określone aktywności promocyjne nasi klienci otrzymują punkty, które później można wymienić na benefity. Są one możliwe do wykorzystania przez naszych partnerów w zamian za to, że zrealizują wspólnie z nami cele biznesowe, które sobie wcześniej określamy – wyjaśnia rozmówca Jedynki.

Eksperci podkreślają, że programy lojalnościowe w sprawdzają się wtedy, jeśli korzyści z ich stosowania odnoszą obie zainteresowane strony.

Elżbieta Mamos, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej