Czy firmy chronią dane klientów?

Cyberprzestępcy, podszywając się pod marki, wyłudzają informacje od kupujących. Przedsiębiorcy, wysyłając e-maile, muszą pamiętać o zabezpieczeniach - przestrzega "Puls Biznesu".

2017-06-06, 07:34

Czy firmy chronią dane klientów?
(zdj. ilustracyjne). Foto: Pixabay.com

Jak czytamy w gazecie, zaledwie w pierwszych dwóch miesiącach tego roku na świecie odnotowano 15-procentowy wzrost rok do roku liczby ataków phishingowych, czyli takich, które mają na celu wyłudzenie danych - wynika z danych Kaspersky Lab. Problem dotyczy również polskich przedsiębiorców, na których spoczywa coraz większa odpowiedzialność za bezpieczeństwo wysyłanych wiadomości e-mailowych.

"Puls Biznesu" pisze, że prawdopodobieństwo otworzenia przez odbiorcę wiadomości phishingowej jest dużo wyższe niż w przypadku wysyłek SPAM. Jedna osoba na dwadzieścia otwiera tego typu e-maile i zawarte w nich linki, pozwalając tym samym na wyłudzenie danych lub prowadząc do pobrania złośliwego oprogramowania na urządzenie. Dzieje się tak dlatego, że phishing przyjmuje formę zwykłej wiadomości, łudząco przypominającej te, które otrzymują klienci w ramach komunikacji z daną firmą.

abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej