X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ekspert: Tesco przeoczyło trend convenience, Carrefour postawił na innowacje

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2017 14:55
Obserwujemy Tesco, które od dłuższego czasu przeżywa poważne kłopoty zarówno w Polsce, ale także na całym świecie, w kontrze do Carrefoura, który rozwija się i wprowadza coraz to nowe usługi, sięga po innowacje – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.
Tesco
TescoFoto: Materiały prasowe Tesco

– Na rynku retail w Polsce robi się z miesiąca na miesiąc coraz ciekawiej. Z jednej strony duża presja płacowa pracowników i coraz większy rynek pracownika oraz trudności ze znalezieniem obsady do sklepów. Protesty pracowników Tesco, a także spore kłopoty samej sieci, które pogłębiają się już kolejny rok – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

– Z drugiej zaś rozwój branży, coraz liczniejsze rozwiązania i innowacje, którymi handel stara się odpowiadać na zapotrzebowanie współczesnego konsumenta. Sieci handlowe są bardzo aktywnie komunikacyjnie i działają są na wysokich obrotach. Trwa poszukiwanie nowości 
i wyróżników – nikt nikogo nie oszczędza w wojnie o uwagę i portfel Polaka. Na tym obrazie najmocniej obecnie widoczne są dwie marki – wspomniane wcześniej Tesco, a także Carrefour – mówi ekspert. 

– Obserwujemy Tesco, które od dłuższego czasu przeżywa poważne kłopoty zarówno w Polsce, ale także na całym świecie, w kontrze do Carrefoura, który rozwija się i wprowadza coraz to nowe usługi, sięga po innowacje. Można powiedzieć, że jest to starcie tradycji z nowoczesnością rodem z reklam Lidla, tylko, że w tym przypadku tradycja wcale tak dobrze nie smakuje – tłumaczy Kaczmarek.

Dodaje, że to zderzenie i ogromną różnice obserwujemy również w komunikacji marketingowej, którą prowadzą sieci. – Tesco, które od czasu wygaszenia platformy komunikacji z Heniem i Krysią w roli głównej, stało się marką nijaką, która reaguje na rynek i trendy dużym opóźnieniem. Z drugiej strony Carrefour, który nie tylko znalazł na siebie ciekawy sposób komunikacyjny i konsekwentnie go realizuje, ale wybiega do przodu, eksperymentuje, szuka możliwości, które pozwolą jeszcze bardziej zaspokoić oczekiwania klienta – komentuje ekspert.

– Z pewnością zachowawczość Tesco w komunikacji jest pochodną kłopotów biznesowych, jednak często mądra i strategicznie przemyślana komunikacja marketingowa może być motorem napędowym, który pozwoli sieci wyzbyć się chociaż części kłopotów – uważa Radosław Kaczmarek.

– Jeżeli przyjrzeć się sieciom handlowym z boku, to są to po prostu miejsca, w których na licznych półkach dostępne są produkty, które realizują te same potrzeby klienta w bardzo zbliżonych cenach. To co może zrobić sieć handlowa, to budować swoją fizyczną oraz mentalną dostępność, tworzyć swoją markę w głowach konsumenta. A tego od dłuższego czasu Tesco nie robi. Sieć przespała w najtragiczniejszy sposób trend „convenience”, co skutkuje jej wyobcowaniem z krajobrazu zakupowego przeciętnego Polaka. Dokładając do tego nijaką, wspomnianą już aktywność reklamową, mamy dublet, który musi przynosić realne straty – tłumaczy ekspert.

– Natomiast Carrefour wykorzystuje trendy i innowacje, aby jeszcze mocniej zaistnieć 
w umysłach klientów i odróżnić się od konkurencji. Dlatego nie tylko poukładania biznesowych spraw, ale także dużego skoku do przodu i znalezienia swojej własnej komunikacyjnej drogi obecnie potrzebuje Tesco, jeżeli chce wyjść obronną ręką z tego, co się dzieje w polskiej przestrzeni handlu – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

www.portalspozywczy.pl

Zobacz więcej na temat: tesco sklepy handel
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tesco: katastrofalnie niskie zyski i śmieciowy rating akcji

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2015 13:54
Agencja ratingowa Moody's obniżyła rating akcji Tesco do poziomu śmieciowego - Ba1. To kolejny gwóźdź do trumny sprzedażowego giganta z Wielkiej Brytanii, którzy przez lata nieustannie się rozwijał.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tesco: jakie ma plany w naszym regionie?

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2015 15:12
Dave Lewis, prezes Tesco wraz z Alanem Stewartem, dyrektorem finansowym spółki, studzą nastroje podsycane plotkami o potencjalnej sprzedaży aktywów grupy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ile się zarabia w: Kauflandzie, Lidlu, Biedronce, Tesco

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2017 11:49
Oto jak kształtują się zarobki kasjerów w 4 dużych sieciach handlowych.
rozwiń zwiń