Black Friday w Polsce: wyprzedaż nic nie zmienia w prawach konsumenta

Dziś Czarny Piątek - czyli dzień wielkich wyprzedaży - sklepy przygotowały specjalne oferty. To oznacza niższe ceny, ale jak mówią eksperci w radiowej Jedynce, nic nie zmienia w prawach konsumenta.

2017-11-24, 20:32

Black Friday w Polsce: wyprzedaż nic nie zmienia w prawach konsumenta

Posłuchaj

O tym, że kupienie towaru na wyprzedaży nic nie zmienia w prawach konsumenta, mówią eksperci w Ekspressie Gospodarczym radiowej Jedynki./Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

 Na promocjach i wyprzedażach przysługują nam takie same prawa jak w czasie regularnych zakupów,  przypomina Paulina Rutkowska, prawniczka specjalizująca się w prawach konsumenta.

Towar kupiony na wyprzedaży można reklamować

Przede wszystkim towar kupiony w atrakcyjnej cenie  - także można reklamować - mówi Kamil Pluskwa-Dąbrowski prezes Federacji Konsumentów.

Jak wyjaśnia, towar kupiony po obniżonej cenie podlega prawu konsumenckiemu jak ten kupiony po zwykłej cenie i jeśli jest sprzedawany na wyprzedaży jako pełnowartościowy, to możemy go reklamować.

Kiedy nie można reklamować towaru sprzedanego po obniżonej cenie?

Jedyny wyjątek dotyczy sytuacji, gdy cena danego egzemplarza jest obniżona ze względu na istniejące wady i o tym zostaliśmy poinformowani. Nie można wtedy reklamować tej wady, ale inne, które wyszły na jaw, już można reklamować, mówi ekspert.

REKLAMA

Jak dodaje, zawsze mamy prawo złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od daty zakupu -  ale warto się z nią pospieszyć 

Zwrot w sklepach stacjonarnych, to tylko dobry obyczaj sprzedających

Warto pamiętać, że prawo do zwrotu w sklepach stacjonarnych jest wyłącznie dobrym obyczajem sprzedających.

Ekspert dodaje, że w tym przypadku nie warto czekać zbyt długo.

Towar kupiony on-line można zawsze zwrócić

Inaczej jest w przypadku sklepów internetowych - w ciągu 14stu dniu od daty zakupu - towar możemy zwrócić bez podawania przyczyny.

REKLAMA

Eksperci przypominają również, że jeżeli cena towaru przy kasie okaże się wyższa niż na metce lub sklepowej półce to klient ma prawo do zapłacenia niższej kwoty.

Jeśli mamy wątpliwości, czy nie zostaliśmy oszukani lub jeżeli bez skutku próbujemy walczyć o swoje prawa ze sprzedawcami, zawsze możemy poprosić także o pomoc Federację Konsumentów. Bezpłatne porady dla konsumentów udzielane są także przez miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, Inspekcję Handlową, a także pod numerem infolinii 0 800 007 707.

Dominik Olędzki, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej