Unia Europejska pomaga promować żywność na świecie. Jak ubiegać się o wsparcie?
Kraje Unii Europejskiej są istotnym producentem i eksporterem żywności i dlatego Komisja Europejska nie szczędzi pieniędzy na promocje tejże żywności na światowych rynkach. W 2018 roku przeznaczono na ten cel 176 mln euro Jak można aplikować o te fundusze? O tym w radiowej Jedynce mówiła Agnieszka Różańska z Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
2018-01-25, 11:19
Posłuchaj
Agnieszka Różańska powiedziała, że wnioski można składać do 12 kwietnia. Służy do tego specjalnie przygotowana strona internetowa.
- Mam nadzieję, że polskie organizacje będą miały szansę złożyć wiele propozycji i że uzyskają one pozytywne oceny ekspertów i finalnie uzyskają dofinansowanie - dodała.
Są pierwsze sukcesy
Agnieszka Różańska mówiła, że na razie Polska uzyskała wsparcie dla jednego projektu autorstwa UPEMI, który ma promować polskie mięso wieprzowe i wołowe oraz wędliny. Projekt ma dotyczyć rynków o dużym potencjalne rozwoju, w tym USA i Kanadę.
- Projekt jest nastawiony przede wszystkim na komunikację w obszarze B2B, czyli poszerzanie kontaktów biznesowych i możliwość zaprezentowania oferty w czasie takich spotkań z dystrybutorami i importerami z rynków docelowych - tłumaczyła.
REKLAMA
Polska żywność z potencjałem
W ubiegłym roku wyeksportowaliśmy do USA ponad 30 tys. ton mięsa wieprzowego. Hitem eksportu na ten rynek jest polski boczek, poza tym ważne jest to, że amerykańsko-kanadyjski eksport stale rośnie.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Elżbieta Mamos, md
REKLAMA