Producenci wołowiny stawiają na rozwój
Producenci wołowiny zapowiadają wielką ekspansję. 6 organizacji branżowych i 3 przetwórcze po roku pracy i konsultacjach z resortem rolnictwa i rolnikami przedstawiły strategię rozwoju sektora wołowiny do 2022 roku.
2018-05-08, 08:50
Posłuchaj
Prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego Jerzy Wierzbicki mówi, że jej celem jest zapewnienie zrównoważonego, trwałego rozwoju sektora wołowiny w Polsce.
- Dzisiaj mamy dobry czas, dajemy sobie radę na rynku, ale musimy się przygotować na czasy trudne, kiedy będziemy pod presją krajów unijnych i państw trzecich - dodaje.
Lepsza jakość to wyższa konsumpcja
Jak wyjaśnia, program przewiduje m.in. możliwość wymiany stada krów mamek na bydło czystej rasy.
Polska wołowina jest przede wszystkim eksportowana - w zeszłym za granicę trafiło 88 procent produkcji (ok. 500 tysięcy ton tusz wołowych). Zdaniem Jerzego Wierzbickiego, polscy producenci muszą stawiać na jakość, tak by mięso swoimi walorami kulinarnymi zainteresowało szerszą rzeszę konsumentów.
REKLAMA
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md
REKLAMA