Polacy doceniają jakość obsługi w ZUS
Polacy coraz lepiej oceniają Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a zwłaszcza jakość obsługi w zakładzie. Jak wynika z badań firmy PBS, pozytywnie ocenia ją blisko 3/4 badanych. Respondenci zwracają też uwagę na widoczną poprawę w tej kwestii w ostatnich latach.
2018-12-28, 09:36
- Blisko 50 proc. badanych przez PBS uważa, że w ostatnich latach poziom obsługi klientów w ZUS poprawił się. Dziś już 72 proc. respondentów ocenia jakość usług świadczonych przez Zakład jako dobre lub bardzo dobre. Co ważne, największy wzrost w liczbie pozytywnych ocen nastąpił w grupie przedsiębiorców - czytamy w komunikacie.
Według ponad 62 procent badanych wśród respondentów jakość obsługi w ZUS w ostatnich latach znacząco się polepszyła.
Pozytywna ocena obsługi
Według 84 proc. respondentów na docenienie zasługują usługi świadczone przez pracowników ZUS na salach obsługi klientów. Aż 87 proc. badanych przez PBS wysoko ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników sal obsługi, 84 proc. – czas poświęcony na obsługę, a 83 proc. - skuteczność załatwienia sprawy.
Badanie PBS zostało przeprowadzone od 15 października do 21 grudnia 2018 r. w ramach 10 tys. wywiadów telefonicznych wśród czterech grup klientów ZUS: świadczeniobiorców, ubezpieczonych, przedsiębiorców i lekarzy.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, komunikat, md