Equity crowdfunding: internetowy pomysł na pozyskanie kapitału w biznesie
Czym jest equity crowdfunding, pomagający finansować rozpoczęcie albo rozwój biznesu przez firmy, wyjaśnia w audycji Bardzo Ważnym Projekcie radiowej Trójki Jarosław Purwin z polskiej firmy technologicznej Ogen.pl.
2019-02-04, 21:22
Posłuchaj
Jak dodaje prowadzący audycję Arkadiusz Ekiert, equity crowdfunding to pomysł, który dzięki interenetowi pozwala dotrzeć do grupy potencjalnych firmy lub mniejszych inwestorów z pominięciem chociażby banku czy giełdy.
Jak dopowiada gość Trójki, equity crowdfunding jest po prostu metodą pozyskania kapitału, polegającą na zainteresowaniu inwestorów określonym projektem lub biznesem i pozyskaniem określonego kapitału w zamian za akcje spółki.
− Inwestorzy, którzy dzięki equity crowdfunding inwestują swoje środki w dany biznes, stają się współwłaścicielami firmy – mówi gość radiowej Trójki.
Jak dodaje, metoda oparta jest o bardzo precyzyjne przepisy prawne – każda emisja musi zostać zgłoszona do Komisji Nadzoru Finansowego, tyle, że proces pozyskania pieniędzy jest bardzo ułatwiony i z punktu widzenia przedsiębiorcy jak i potencjalnego inwestora.
REKLAMA
− Dodatkowo wielką zaletą equity crowdfundingu jest skrócenie dystansu między inwestorem a przedsiębiorcą – mówi Purwin.
Oczywiście, to nie oznacza, że korzystający z tej metody nie muszą sprostać wymaganiom formalnym i nie wymaga to bardzo dużej pracy– tyle, że nie są one tak pracochłonne i długotrwałe jak przy emisji akcji i pozyskiwaniu kapitału na giełdzie.
− Oczywiście do potencjalnych inwestorów trzeba dotrzeć, pokazać im pomysł, przekonać do niego i to każdego indywidualnie. Robimy to poprzez webinary – czyli wirtualne spotkania – mówi gość radiowej Trójki.
I daje przykład swojej firmy, która zamierza rozwinąć rynek konsumenckich analiz genetycznych w Polsce oraz Europie.
REKLAMA
− W ciągu pół godziny od „wystawienia” oferty equity crowdfunding, pozyskała już 45 zainteresowanych inwestorów i zebrano już 45 tysięcy złotych - mówi.
Gość pytany od czego zacząć, podkreśla, że najważniejsze to mieć pomysł na biznes a następnie umieć do niego przekonać i opowiedzieć.
Arkadiusz Ekiert, jk
REKLAMA