X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Na przekopie Mierzei Wiślanej zyska region i będą nowe miejsca pracy

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2019 17:37
Eksperci nie mają wątpliwości - przekop Mierzei Wiślanej robi wrażenie. Inwestycja z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój regionu. Będzie ok. 3 tys. nowych miejsc pracy w portach i marinach w Elblągu, Suchaczu, Tolkmicku, Fromborku, Stegnie, Sztutowie i Krynicy Morskiej. 
Audio
  • Z ekspertami na temat przekopu Mierzei Wiślanej rozmawiała w radiowej Jedynce Aleksandra Tycner/ Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay

Wszystkie zgody formalne są i przekop Mierzei Wiślanej nabrał tempa. Do 2022 roku ma powstać kanał o długości ponad 1 kilometra, szerokości 20 metrów i głębokości  5 metrów łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Skróci on dotychczasową drogę przez Cieśninę Piławską na Morze Bałtyckie prawie o 100 kilometrów.

Nowa inwestycja ma usprawnić  transport morski pomiędzy portami w Trójmieście i Elblągu, ożywić gospodarczo Warmię i Mazury. Ma także także uniezależnić Polskę od Federacji Rosyjskiej, która dziś decyduje, kto wpłynie na Zalew Wiślany.

czytaj więcej
mierzeja 663 radio gdańsk.jpg
Ekspert: przekop Mierzei Wiślanej krytykują ci, którzy nie rozumieją interesu państwa

- Chcemy być uniezależnieni od możliwości wypływania na morze z portu w Elblągu - mówi Grzegorz Chocian, ekolog, prezes firmy Ecoton z Białegostoku.

A jest ona takim przedsięwzięciem infrastrukturalnym, które robi wrażenie. - Jednakże dostrzegam taki problem, że nie do końca państwo nam, jako podatnikom, którzy inwestują w ten przekop przedstawiło biznesplan, czy to się faktycznie opłaca. Bez wątpienia wpłynie na rozwój portu w Elblągu, zyska tamten region i ma to też znaczenie strategiczne dla obronności Polski. Pytanie tylko, czy warta jest tej ceny która trzeba będzie opłacić. Mam wrażenie, że rządowi brakuje trochę dobrej polityki informacyjnej pokazującej, że ta inwestycje faktycznie się opłaca - ocenia  Kamil Rybikowski z Warsaw Enterprise Institute.

Źródło: Youtube/Urząd Morski w Gdyni

Korzyści m.in. dla turystyki

Jeśli znajdą się inwestorzy, port w Elblągu, który już dziś już funkcjonuje, ale z reglamentowanym dostępem, mógłby stać się alternatywą, czy uzupełnieniem portów w Gdańsku i Gdyni - przyznaje Kamil Rybikowski, ale zaznacza mylą się ci, którzy mówią, że ten port na pewno nie będzie rodzić pozytywnych skutków gospodarczych.  

Konkurencji między portami w Gdańsku i Gdyni a Elblągiem nie będzie - uważa Grzegorz Chocian.

Z pewnością rozwinie się turystyka, atrakcją będzie sam kanał, ale swobodnie będą wpływać jachty, także z zagranicy - dodaje Grzegorz Chocian.

Dzięki tej inwestycji ma powstać około 3 tysięcy nowych miejsc pracy w portach i marinach w Elblągu, Suchaczu, Tolkmicku, Fromborku, Stegnie, Sztutowie i Krynicy Morskiej.

Koszt inwestycji szacuje się prawie na 900 milionów zł. Całość finansuje budżet państwa, żeby uniknąć nadmiernej ingerencji Komisji Europejskiej w tę budowę.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Aleksandra Tycner, kw 

Zobacz więcej na temat: Mierzeja Wiślana GOSPODARKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

RDOŚ w Olsztynie wydała decyzję środowiskową w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2018 15:04
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji "Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską z lokalizacją w Nowym Świecie" - podała PAP w środę rzeczniczka RDOŚ w Olsztynie Justyna Januszewicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

KE analizuje odpowiedź polskich władz w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2019 15:15
Komisja Europejska otrzymała od polskich władz odpowiedź na pismo w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej. Dokument jest analizowany. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wydano pozwolenie wodnoprawne dla przekopu Mierzei Wiślanej

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2019 15:55
Dyrektor RZGW Wody Polskie w Gdańsku wydał pozwolenie wodnoprawne na wykonanie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. To jeden z dokumentów, które musi uzyskać inwestor, by rozpocząć budowę nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kulisy spraw. Po co Polsce przekop przez Mierzeję Wiślaną?

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2019 20:00
- W naturalny sposób transport morski jest tańszy. To jeden z powodów, dla których Polska chce zrobić przekop przez Mierzeję Wiślaną - powiedział w Polskim Radiu 24 Marcin Roszkowski, prezes Instytutu Jagiellońskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ruszyła budowa przekopu Mierzei Wiślanej. Wycinka drzew na początek

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2019 13:38
Ruszyła wycinka drzew pod budowę przekopu Mierzei Wiślanej. Ma on połączyć Bałtyk z Zalewem Wiślanym - poinformowało Radio Gdańsk.
rozwiń zwiń