Minister Andrzej Adamczyk: Łódź będzie skrzyżowaniem szlaków komunikacyjnych

Rrobimy wszystko, by dworzec Łódź Fabryczna zaczął żyć, wkrótce to w Łodzi będą krzyżowały się główne szlaki komunikacyjne w Polsce - podkreslił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas konferencji, dotyczącej rozbudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego. W ramach inwestycji powstaje m.in. kolejowy tunel średnicowy.

2019-02-27, 13:26

Minister Andrzej Adamczyk: Łódź będzie skrzyżowaniem szlaków komunikacyjnych

Posłuchaj

Andrzej Adamczyk: kondycja kolei w Polsce jest coraz lepsza (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Andrzej Adamczyk zapewnił, że zaplanowana dwa lata temu rozbudowa jest realizowana zgodnie z harmonogramem.

- Dworzec (Łódź Fabryczna) musi zacząć żyć. Robimy wszystko, aby do tego doprowadzić. To ważne, że w Łodzi powstaje kolej podziemna, która również będzie służyła mieszkańcom w tej komunikacji aglomeracyjnej. To ważne, że samorząd województwa łódzkiego wraz z kolejami łódzkimi będzie mógł zaproponować, dzięki rozwiązaniom technicznym zrealizowanym podczas budowy tuneli, mieszkańcom Łodzi, aglomeracji łódzkiej doskonały środek transportu - zaznaczył minister infrastruktury. Minister podkreślił, że w tym miejscu będą się także "krzyżowały najważniejsze szlaki komunikacyjne w Polsce".

Polacy polubili kolej

Według szefa resortu infrastruktury Polacy już wracają na kolej.

REKLAMA

- Przypomnę 310 mln pasażerów przewiezionych przez polskie koleje w ubiegłym roku - to jest swoisty rekord. To powrót do wielkości sprzed 8-10 lat - zaznaczył Andrzej Adamczyk. Dodał, że rząd, dostrzegając potrzeby inwestycyjne, zwiększył finansowanie w krajowym programie kolejowym do 70 mld zł, a dzięki inwestycjom kolejowym i drogowym Polska stała się liderem w wydatkowaniu środków unijnych.

Łódzki tunel średnicowy ma - jak planuje PKP PLK - stworzyć nowe możliwości Łódzkiego Węzła Kolejowego. Dzięki inwestycji dworzec Łódź Fabryczna z końcowego stanie się przelotowym, co sprawi, że przez ścisłe centrum miasta będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne. Po otwarciu tunelu możliwe będą m.in. połączenia Poznań – Kraków i Szczecin – Lublin, bez przejazdu przez Warszawę, za to z przejazdem przez centrum Łodzi.

W zamyśle władz miasta po budowie tunelu kolej będzie też częściowo spełniała funkcję metra.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, IAR/PAP, md

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej