Ford nie daje rady konkurencji, zamknie 2 fabryki w Rosji

Amerykański koncern motoryzacyjny Ford rozważa zamknięcie dwóch fabryk w Rosji w ramach globalnego planu restrukturyzacji w nierentownych regionach - podała agencja Reutera.

2019-03-06, 18:22

Ford nie daje rady konkurencji, zamknie 2 fabryki w Rosji
Ford zanotował spadki sprzedaży we wszystkich regionach poza Ameryką Północną.Foto: Pixabay

Wygaszeniu ma ulec produkcja samochodów osobowych w zakładzie w obwodzie Leningradzkim oraz modeli EcoSport i Fiesta w fabryce w Republice Tatarstanu. Reuters zaznaczył, że amerykański koncern może zaprzestać w Rosji także produkcji modeli Kuga i Explorer, których budową zajmuje się inna jednostka w Republice Tatarstanu. Jedno ze źródeł agencji twierdzi, że będzie tam kontynuowana produkcja dostawczego modelu Transit.

Ford notuje spadki

Rzeczniczka Forda w Rosji poinformowała, że w ramach nowej globalnej strategii firmy trwają obecnie dyskusje nad reorganizacją jej działalności na terytorium Rosji. - Ostateczna decyzja zostanie podjęta w drugim kwartale 2019 roku - podała. 

Po tym, jak koncern zanotował spadki we wszystkich regionach poza Ameryką Północną, w Europie dokonuje on cięć, w Ameryce Południowej zamyka linie produkcyjne, a w Chinach zwalnia tysiące pracowników - przypomniał serwis.

W Rosji Ford jest w stanie produkować 360 tys. pojazdów rocznie. Jeśli dojdzie do zamknięcia zakładów w obwodzie Leningradzkim i jednej z fabryk w Republice Tatarstanu, Ford będzie produkować w Rosji wyłącznie lekkie samochody dostawcze - wynika z informacji Reutersa.

Rosną straty

Według źródeł agencji, Ford w Rosji ponosi duże straty. W ubiegłym roku firma sprzedała tam ponad 53,3 tys. pojazdów, czyli o 5,7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Agencja przypomniała jednak, że wynik ten jest znacznie niższy od 13 proc. wzrostu całego rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, gdzie udział Forda od 2013 r. spadł z 3,8 proc. do 3 proc. Największymi konkurentami amerykańskiego producenta samochodów są w Rosji Avtovaz, Volkswagen, Kia, Hyundai i Toyota - wszystkie odnotowują wzrost udziału w rynku - zauważył Reuters.

Ford otwierając fabrykę w Sankt Petersburgu w 2002 r., był pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który uruchomił montaż swoich modeli w Rosji - przypomniał Reuters. 

PAP, ak, NRG

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej