Ford nie daje rady konkurencji, zamknie 2 fabryki w Rosji
Amerykański koncern motoryzacyjny Ford rozważa zamknięcie dwóch fabryk w Rosji w ramach globalnego planu restrukturyzacji w nierentownych regionach - podała agencja Reutera.
2019-03-06, 18:22
Wygaszeniu ma ulec produkcja samochodów osobowych w zakładzie w obwodzie Leningradzkim oraz modeli EcoSport i Fiesta w fabryce w Republice Tatarstanu. Reuters zaznaczył, że amerykański koncern może zaprzestać w Rosji także produkcji modeli Kuga i Explorer, których budową zajmuje się inna jednostka w Republice Tatarstanu. Jedno ze źródeł agencji twierdzi, że będzie tam kontynuowana produkcja dostawczego modelu Transit.
Ford notuje spadki
Rzeczniczka Forda w Rosji poinformowała, że w ramach nowej globalnej strategii firmy trwają obecnie dyskusje nad reorganizacją jej działalności na terytorium Rosji. - Ostateczna decyzja zostanie podjęta w drugim kwartale 2019 roku - podała.
Po tym, jak koncern zanotował spadki we wszystkich regionach poza Ameryką Północną, w Europie dokonuje on cięć, w Ameryce Południowej zamyka linie produkcyjne, a w Chinach zwalnia tysiące pracowników - przypomniał serwis.
W Rosji Ford jest w stanie produkować 360 tys. pojazdów rocznie. Jeśli dojdzie do zamknięcia zakładów w obwodzie Leningradzkim i jednej z fabryk w Republice Tatarstanu, Ford będzie produkować w Rosji wyłącznie lekkie samochody dostawcze - wynika z informacji Reutersa.
Rosną straty
Według źródeł agencji, Ford w Rosji ponosi duże straty. W ubiegłym roku firma sprzedała tam ponad 53,3 tys. pojazdów, czyli o 5,7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Agencja przypomniała jednak, że wynik ten jest znacznie niższy od 13 proc. wzrostu całego rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, gdzie udział Forda od 2013 r. spadł z 3,8 proc. do 3 proc. Największymi konkurentami amerykańskiego producenta samochodów są w Rosji Avtovaz, Volkswagen, Kia, Hyundai i Toyota - wszystkie odnotowują wzrost udziału w rynku - zauważył Reuters.
Ford otwierając fabrykę w Sankt Petersburgu w 2002 r., był pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który uruchomił montaż swoich modeli w Rosji - przypomniał Reuters.
PAP, ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA